پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۰۴۵۲

در بحران کمبود تراشه ترکیه پیروز صنعت خودروسازی شد

صنعت خودروسازی هیچ کشوری به‌طور کامل از بحران کمبود تراشه جهانی در پی بحران همه‌گیری کرونا در امان نمانده است، شرایطی که هیچ‌کس نمی‌توانست آن را پیش‌بینی کند.

به نقل از اتوایولوشن، کشور همیشه بحث‌ برانگیز اما از نظر اقتصادی قدرتمند ترکیه و صنعت خودروسازی آن نسبت به سایرین در این بخش به‌طرز چشمگیری کمتر دچار تزلزل شده است.

باران چلیک، رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع خودروسازی الوداغ (OIB) گفت: ما در کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات‌متحده و مصر تا ۴۰ درصد افزایش صادرات را ثبت کردیم. این در حالی‌ است که دیگر رقیب‌های خودروسازی مانند مکزیک از سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ تا ۲ درصد کاهش صادرات داشته‌اند.

صادرات به دیگر کشورهای اروپای غربی مانند آلمان نیز در میان خودروسازان ترکیه افزایش یافته است. افزایش ۳ درصدی صادرات به آلمان، روندی صعودی است که نمی‌توان آن را در اقتصاد سال ۲۰۲۲ بدیهی تلقی کرد.

درهمین‌حال، ابرقدرت‌هایی مانند ایالات‌متحده و چین در حال تلاش برای ساخت کارخانه‌های تولید ریزتراشه‌هایی هستند که می‌توانند به بازارهای داخلی خود خدمت کنند.

دراین‌میان، حداقل، بخش خودروی ترکیه منبع جایگزین مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای واردات است که به نظر می‌رسد در کمترین حد، نسبت به برخی از بخش‌های خودرویی با نفوذ جهانی‌تر، بهتر عمل کرده است.

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر لحظه امکان تغییر در هر مسیری وجود دارد.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!