جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۰۴۲۴

موج افرایش قیمت‌ها قبل از نوروز فلج می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سنوات قبل این موقع از سال موج افزایش قیمت را داشتیم و انتظارات این است که امسال این کار فلج شده و حتی کاهش قیمت داشته باشیم.

عباس تابش صبح امروز در ابتدای سفر یک روزه به کرمان با نماینده ولی فقیه کرمان دیدار کرد.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این دیدار ضمن توضیح طرح درج فیمت تولیدکننده بر کالاها بیان کرد: این طرح دو حاصل مثبت دارد که اولین حاصل آن شفافیت قیمت تولیدکننده برای مردم و مورد دوم کاهش قیمت است.
وی افزود:  تاکنون اطلاعات ۸۴ هزار کالا را داشتیم و طبق بررسی‌های ما گاهی ۱۳۰ درصد به قیمت کالا افزوده می‌شد. یک مرحله از دیروز به سه مرحله اجرا شده افزوده شده که در این مراحل هزارو۷۰۰ قلم کالا از ۳ هزار قلم کاهش قیمت داشتند.
وی ضمن درخواست کمک از علما در استان‌ها عنوان کرد: در سنوات قبل این موقع از سال موج افزایش قیمت را داشتیم و انتظارات این است که امسال این کار فلج شده و حتی کاهش قیمت داشته باشیم.
تابش اظهار کرد: ابن طرح مثداق ماده ۲۳ سیاست‌ها اقتصاد مقاومتی است. تحلیل ما این است که به صورت قطع این طرح می‌تواند به طور متوسط ۴۰ درصد قیمت‌ها را کاهش دهد و موجب بالندگی تولید و شبکه توزیع می‌شود؛ یعنی دلال‌ها حذف خواهند شد.
وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی امسال نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است گفت: در کرمان ۹۰ درصد همراهی داشتند و خوب استقبال شده است.
معاون وزیر صمت با تأکید بر اینکه سیستم‌های قدیمی نظارت دیگر پاسخگو نیست گفت: در این طرح مردم ‌می‌توانند بهترین حامی و ناظر ما باشند و باید بدانند که توزیع‌کننده بیش از ۳۰ درصد حق اضافه کردن به قیمت تولیدکننده برای فروش را ندارند.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کرمان در این دیدار بیان کرد: در دنیا کشورها دو سیاست در اقتصادشان دارند که بکی از آن‌ها تثبیت اقتصادی است و برای شرایط بحرانی است.
وی افزود: در این سیاست‌ها دولت‌ها تلاش می‌کنند کالاهای مورد نیاز مردم را با قیمت ثابت نگه‌دارند؛ نوع دیگر سیاست تعدیل اقتصادی است که در شرایط غیر بحرانی کشور استفاده می‌شود.
امام جمعه کرمان ادامه داد: ما با سه شبکه مواجه هستیم که برای آن‌ها باید فکری شود؛ شبکه تولید، توریع و مصرف.
وی توضیح داد: توزیع ما که حلقه وصل تولید به مصرف است باید مدیریت شود. این طرح در حال حاضر که آغاز شده اثر روانی بسیاری دارد و تا حداقل شش ماه باقی خواهد ماند اما پس از شش ماه باید حواستان به سهم توزیع‌کننده باشد.
امام جمعه کرمان اضافه کرد: وقتی می‌خواهید بازار را یک بازار منطقی برای مصرف‌کننده کنید باید به هر سه شبکه دقت کنید؛ در بخش تولید مکانیزمی غیر از مکانیزم مالیاتی باید در نظر گرفته شود.
شایان ذکر است تجدید بیعت با شهدا در گلزار شهدای کرمان، جلسه ستاد تنظیم بازار در استان، نشست با فعالین اقتصادی استان ، افتتاح مرکز پاسخگویی یکپارچه سازمان صمت و بازدید از کارخانه نوشابه‌سازی زمزم و آب معدنی چاری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر صمت به کرمان است.

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: ۸۰ درصد سبد خانوار به سمت وظایف جهاد کشاورزی رفته است در حالی که اگر بخواهیم مدیریت سبد خانوار را داشته باشیم باید بخش بازرگانی را احیا کنیم زیرا حوزه وظایف جهاد کشاورزی بسیار گسترده است.

وی افزود: کالاهایی که در ۴۳ واحدی که ما رصد کردیم تا قیمت تولیدکننده کار شود در سبد خانوار نیستند به همین دلیل کاهش قیمت‌ها حس نمی‌شود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!