جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۰۳۷۵

چشم سهامداران به تابلوی بورس خشک شد

روند پرنوسان و رو به نزول در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد؛ به طوریکه شاخص کل بورس طی سه هفته قبل، دو مرتبه کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را از دست داد.

بررسی معاملات بازار بورس نشان می دهد که ارزش کل معاملات نسبت به هفته قبل با ۱۳ درصد کاهش از ۲۲۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال تا رقم ۱۹۷ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال کاهش یافت. حجم کل معاملات نیز کاهش ۹.۸ درصدی از ۳۲ هزار و ۵۰۶ میلیون سهم در هفته قبل به ۲۹ هزار و ۳۰۶ میلیون سهم کاهش یافت.

پیشتازی بازار بدهی

طی هفته قبل ارزش معاملات با هشت درصد کاهش از ۶۹ هزار و ۱۱۱ میلیارد سهم از هفته قبل به ۶۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد سهم کاهش یافت. این درحالی است که ارزش معاملات در بازار دوم سهام رشدی دو درصدی را تجربه کرد و از ۶۲ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال به ۶۳ هزار و ۷۴۱ میلیارد سهم در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی با رشدی ۲۴ درصدی از ۹۲۵۱ میلیارد ریال در هفته قبل به ۱۱ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. ارزش معاملات در بازار مشتقه سه درصد کاهش یافت و از ۳۵۶ میلیارد ریال به رقم ۳۴۴ میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش معاملات در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ۳۰.۷۵ درصد کاهش یافت و از ۸۵ هزار و ۶۶ میلیارد به ۵۸ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال رسید.

حرکت رو به پایین شاخص ها

شاخص کل بورس با ۱.۳۱درصد کاهش نسبت به هفته قبل از یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد از هفته قبل به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد در هفته جاری رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با افتی ۲.۰۳ درصدی از ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد به ۳۲۶ هزار و ۲۴۴ واحد رسید.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!