جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۰۳۴۴

قیمت نفت از قله ۷ ساله عقب نشست

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در آستانه ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا که می تواند احیای برجام و لغو تحریمها علیه فروش نفت ایران و افزایش عرضه جهانی را به دنبال داشته باشد، کاهش یافت.

بهای معاملات نفت برنت ۴۰ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۹۲ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه تا مرز ۹۴ دلار صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک سنت کاهش، به ۹۱ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص اخیرا تحت تاثیر تقاضای جهانی قوی، تداوم تنشها در اروپای شرقی و احتمال مختل شدن عرضه انرژی به دلیل سرمای شدید در آمریکا، به بالاترین رکورد هفت سال اخیر صعود کرده اند.

مذاکرات برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران که در وین برگزار می شود، پس از یک وقفه ۱۰ روزه روز سه شنبه ازسرگرفته می شود. آمریکا برخی از معافیتها از تحریمها را احیا کرده است با این حال ایران خواستار لغو همه تحریمها و ضمانت آمریکا برای عدم وضع تحریمهای بیشتر است.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی با اشاره به این که مذاکره کنندگان از پیشرفت در رسیدن به توافق خبر داده اند، نوشتند: بهای معاملات نفت تحت تاثیر چشم انداز بازگشت نفت ایران به بازار جهانی کاهش پیدا کرد. با این حال با توجه به افزایش قیمت فروش رسمی نفت عربستان و تعطیلی غیرمنتظره یک پالایشگاه آمریکایی، سیگنالهای مثبت بیشتری برای نفت دیده می شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA گفت: کاهش قیمتهای نفت ممکن است موقتی باشد. در حالی که خوش بینی نسبت به مذاکرات ایران و آمریکا باعث سودگیری در بازار شده است اما ضعف قیمت احتمالا موقتی خواهد بود زیرا بازار با کمبود عرضه روبروست. با پیش بینیهایی که از بهبود مستمر تقاضا برای نفت تا پایان امسال وجود دارد، بازار نفت کاملا تحت تاثیر ریسکهای عرضه و مسائل ژئوپلیتیکی قرار دارد.

شرکت آرامکوی سعودی روز شنبه قیمت فروش همه گریدهای نفتی خود به آسیا در مارس را در مقایسه با فوریه افزایش داد که مطابق با انتظار و منعکس کننده تقاضای قوی در آسیا و حاشیه سود قوی سوختها بود.

در آمریکا پالایشگاهها در تگزاس روز جمعه به دلیل قطعی برق از فعالیت بازماندند. دمای منجمدکننده ناشی از جبهه هوای سرد قطبی منطقه گلف کاست را فرا گرفته است. با این حال بعضی از پالایشگاهها از آن زمان به فعالیتهای عادی خود بازگشته اند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا احتمالا هفته گذشته ا فزایش پیدا کرده اما ذخایر سوختهای دیگر کاهش داشته است. پیش بینی می شود ذخایر نفت خام در هفته منتهی به چهارم فوریه، حدود ۷۰۰ هزار بشکه رشد کرده است.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!