شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۰۲۶۵

سفرهای هوایی که هوشمند شد

پس از حدود ۴۵ روز از آنچه که اعلام شده بود، بالاخره شرکت‌های هواپیمایی و سفرهای هوایی به پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر به نام پیام متصل شدند و بر اساس آنچه مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کردند، اطلاعات مورد نیاز مسافران درباره ابتلاء آن‌ها به کرونا قبل از تهیه بلیت چک می‌شود.

از زمان ورود نخستین مسافر مبتلا به ویروس جدید کرونا به کشور در روزهای پایانی آذر ماه قرار بود پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای در سفرهای داخلی و خارجی برای حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و زمینی در نظر گرفته شود و کنترل‌ها و محدودیت‌های کرونایی به صورت هوشمند و از طریق اتصال سامانه امید به این بخش‌ها اجرایی شود. حتی مقرر شده بود که مردم پس از ابتلاء به ویروس کرونا نتوانند از منزل خارج شوند و سفرهای درون شهری و برون شهری با وسیله نقلیه شخصی‌شان نیز ممنوع شود.

البته حالا و پس از حدود ۴۵ روز از گذشت ورود سویه جدید به نام امیکرون به کشور و در شرایطی که بسیاری از شهرهای کشور دوباره و این بار پس از واکسیناسیون جمعیت کثیری از مردم، قرمز شد. خبرهایی از اتصال پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر به نام «پیام» به حوزه حمل و نقل هوایی منتشر شد که نشان می‌دهد از این به بعد قرار است مسافران هوایی قبل از انجام پرواز رصد و چک شوند تا در صورت ابتلاء به ویروس کرونا نتوانند به سفر بروند.

محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در روزهای گذشته در این باره اظهار کرد: با راه اندازی پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر(پیام)، دسترسی کامل به اطلاعات مسافران از جمله آگاهی از ابتلای آنان به کرونا فراهم شد.

وی افزود: راه اندازی پرتال یکپارچه اطلاعات مسافر(پیام)، جزو قوانین بین المللی هوانوردی بود که امروز زیرساخت‌های آن کامل و راه اندازی شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این پرتال در راستای شفاف سازی اطلاعات و صرفه جویی در زمان برای مسافران به ویژه در زمان‌های پیک همچون ایام سفرهای نوروزی، اربعین حسینی و پروازهای حج  می‌تواند کمک کند.

حالا باید دید که دیگر بخش‌های مصوبه اواخر آذر ماه امسال که سخت‌گیری‌های بیشتر در سفرهای داخلی و خارجی مردم است، دیگر حوزه‌های حمل و نقل ریلی، دریایی و جاده‌ای چه زمانی به این سامانه متصل خواهند شد.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!