پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۰۱۳۴

امکان پذیرش دریافت پول در آیفون برای فروشنده‌ها فراهم شد

اپل سرویس جدیدی را راه اندازی کرد که به شرکتهای کوچک اجازه می‌دهد پرداختهای مشتریان را در آیفونهای خود بدون نیاز به سخت افزار اضافی مستقیما بپذیرند.

این شرکت از سال ۲۰۲۰ که حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای استارتاپ کانادایی "موبی ویو"  (Mobeewave) پرداخت کرد، سرگرم کار روی این قابلیت جدید بود. این استارتاپ فناوری را برای تلفنهای هوشمند طراحی کرده بود تا پرداختها را با برداشت از کارت اعتباری دریافت کنند. این سیستم احتمالا از تراشه NFC (ارتباطات میدان نزدیک) َآیفون استفاده می کند که در حال حاضر برای Apple Pay استفاده می شود.

کسب و کارهای کوچک در حال حاضر برای پذیرش پرداختها در یک آیفون، باید از پایانه‌های پرداخت استفاده کنند که به یک تلفن وصل بوده یا از طریق بلوتوث به تلفن متصل هستند. اما این قابلیت جدید، آیفون را به یک پایانه پرداخت تبدیل کرده و به کاربران مانند غذابرها و آرایشگرها امکان می دهد پرداختها را با برداشت از یک کارت اعتباری بپذیرند.

هنوز معلوم نیست گزینه پذیرش پرداخت تحت سرویس Apple Pay قرار می گیرد یا خیر اما به گفته منابع آگاه، تیمی که روی این قابلیت کار کرده است، در داخل واحد پرداختهای اپل از زمان خرید شرکت "موبی ویو" فعالیت داشته است. همچنین مشخص نیست اپل قصد دارد این قابلیت را به تنهایی عرضه کند یا با شبکه پرداخت فعلی همکاری کند.

به گفته منابع آگاه، ممکن است این قابلیت از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری در ماه‌های آینده عرضه شود. انتظار می رود این شرکت نخستین نسخه بتای سیستم عامل iOS ۱۵.۴ را در آینده نزدیک عرضه کند و احتمالا نسخه نهایی آن تا بهار برای مصرف کنندگان منتشر خواهد شد.

اپل قصد دارد اوایل مارس یا آوریل یک آیفون SE و آی پد ایر با قابلیت ۵G و همچنین یک رایانه مک با پردازنده اختصاصی طراحی خود را عرضه کند. این شرکت در سالهای اخیر تلاشها در حوزه خدمات پرداخت پول را مضاعف کرده و در سال ۲۰۱۹ اپل کارت را در آمریکا راه اندازی کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آیفون نخستین دستگاهی نیست که از فناوری پذیرش دریافت پول "موبی ویو" استفاده می کند. سامسونگ که پیش از فروخته شدن این استارتاپ به اپل از آن حمایت کرده بود، پذیرش کارت اعتباری در دستگاههای خود را در سال ۲۰۱۹ اجرایی کرده بود.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!