پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۰۰۵۲

قیمت طلا ثابت ماند

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و نشانه‌هایی درباره افزایش نرخهای بهره بودند، تغییر چندانی نداشت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۳۶ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۳۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

آوتار ساندو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز" در یادداشتی نوشت: سرمایه گذاران به دنبال پوشش امن در برابر نگرانیها نسبت به احتمال تشدید تحریمهای آمریکا یا اقدامات جدید اتحادیه اروپا در صورت حمله روسیه به اوکراین هستند اما طلا و نقره به دلیل انتظاراتی که برای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، با موانعی روبرو هستند.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه برگزار می شود. طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا حساس است زیرا نرخهای بهره جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرد.

یک مقام ارشد دولت انگلیس روز یکشنبه تهدید کرد روسیه در صورت به قدرت رساندن یک دولت دست نشانده در اوکراین با تحریمهای اقتصادی شدید روبرو خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۸۵۰ دلار را تست کند و اگر به بالای این قیمت صعود کند، به محدوده ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۲ دلار وارد خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۱۲۴ دلار و ۲۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۰۳۲ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!