شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۹۷۷۵

برنامه مشترک دانش‌بنیان‌ها با معاونت‌علمی برای دیجیتال کردن دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی

برنامه مشترک دانش‌بنیان‌ها با معاونت‌علمی برای دیجیتال کردن دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی

محمدمهدی محمدی، قائم مقام این شرکت دانش بنیان اظهارکرد "آشکار ساز دیجیتال پرتو ایکس ایکس" را از محصولات این شرکت دانست که به عنوان یکی از طرح‌های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، گفت: دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی بسیاری در صنعت پزشکی چون ماموگرافی و رادیوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی از آنجایی که این دستگاه‌ها چون اکثرا خارجی هستند، در صورتی که دچار آسیب و یا خرابی شوند، برای به روز رسانی آنها هزینه زیاد ارزی را برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا بیمارستان‌ها در پی دارد.

وی آنالوگ بودن این دستگاه‌های تصویربرداری را از دیگر چالش‌ها نام برد و یادآور شد: به منظور رفع مشکلات دستگاه‌های آنالوگ تصویربرداری پزشکی این آشکارساز را تولید کردیم. این ابزار این قابلیت را دارد که بر روی دستگاه‌های قدیمی نصب می شود و می توانیم تست‌هایی بر روی دستگاه انجام دهیم تا ضمن بازسازی و اورهال کردن دستگاه‌ها و بازگرداندن مجدد آنها به چرخه استفاده، این دستگاه‌های تصویربرداری قدیمی را از آنالوگ به دیجیتال تغییر دهیم.

محمدی با تاکید بر اینکه آشکارساز تولید شده یک محصول کاملا ایرانی است، گفت: این محصول تا چند ماه آینده در بیمارستان‌های بقیه الله و عرفان فاز تست بیمارستانی این آشکارساز اجرایی خواهد شد.

قائم مقام این شرکت دانش بنیان به نحوه تبدیل دستگاه‌های آنالوگ تصویربرداری پزشکی به دیجیتال با استفاده از این آشکارساز اشاره کرد و توضیح داد: در زیر تخت دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی، آشکارساز و در بخش بالای آن قسمت مولد قرار دارد. مولد زمانی که اشعه را به بدن می‌تاباند، با عبور از بدن، تصویر بخش مورد نظر بدن گرفته شده و بر روی آشکارساز قرار می‌گیرد و در نهایت تصویر پرشکی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: این آشکارسازها که جزو اقلام پزشکی گرانقیمت هستند، می‌توانند جایگزین آشکارسازهای خارجی شوند که این اقدام از خروج ارز جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌ای برای بهره برداری از این محصول در کشور، یادآور شد: بر اساس برنامه بلندمدت شرکت با همکاری معاونت علمی، قرار است که در گام اول دستگاه رادیولوژی و فلورسکوپی را بومی سازی کنیم که در گام اول آشکارساز و در مرحله دوم بخش مولد ایکس و نرم افزار و سازهای کلی بومی سازی شوند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه‌هایی در کشور هستند که قطعات را از خارج وارد می‌کنند و با مونتاژ آن، اقدام به فروش آن می‌کنند، ادامه داد: ولی برنامه ما با معاونت علمی بر این اساس است که به مرور زمان به طور کامل بومی سازی شود که این برنامه از بومی سازی آشکارساز آغاز شده است.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!