جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۹۷۴۸

کاهش ملایم قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تورم آمریکا بودند، کاهش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۹۲ دلار و ۲۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه به سطح ۱۷۸۲ دلار و ۱۰ سنت نزول کرده بود که پایین‌ترین سطح از ۱۶ دسامبر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۹۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۱.۷ درصد نزول کرده بود.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" اظهار کرد:  افراد از خرید طلا در قیمت پایین‌تر راضی هستند. بازار به دلیل صعود هفته گذشته بازده اوراق قرضه، همچنان به نوعی در وضعیت عقبگرد قرار دارد.

بازده اوراق خزانه هفته گذشته پس از انتشار جزییات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که نشان داد فدرال رزرو ممکن است نرخهای بهره را سریع‌تر از حد انتظار افزایش دهد، صعود کرده بود.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می شود اما نسبت به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می دهد. معاملات صندوقهای فدرال نشان می دهد ۹۰ درصد احتمال افزایش نرخها در مارس و بیش از ۹۰ درصد احتمال افزایش نرخها تا ژوئن وجود دارد.

به گفته فراپل، اگر آمار تورم داغ‌تر از حد انتظار باشد، انتظارات برای تحکیم سریع‌تر سیاست پولی فدرال رزرو تحکیم می شود. ممکن است شاهد افت اندک بازده واقعی باشیم که برای طلا مثبت خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار تورم آمریکا قرار است هفته جاری منتشر شود و انتظار می رود شاخص قیمت مصرف کننده در ماه دسامبر بر مبنای سالانه ۵.۴ درصد و بر مبنای ماهانه ۴.۹ درصد رشد کرده باشد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن مقاومت در سطح ۱۸۰۱ دلار را تست کند و شکستن این سطح می تواند طلا را به محدوده ۱۸۱۵ دلار تا ۱۸۳۰ دلار وارد کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۲۳ سنت رسید. بهای معاملات هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۹۵۵ دلار و ۵۵ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۱۹۲۳ دلار و ۵۷ سنت معامله شد.


 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!