چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۹۵۹۲
مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری اعلام کرد

هشدار قرمز برای چهار استان/ به این مناطق سفر نکنید

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اعلام هشدار قرمز برای چهار استان بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس و بارش شدید برف و باران در هفته جاری خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم در این ایام از سفر به این مناطق خودداری کنند.

فرهاد مهریاری اظهار کرد: از امروز تا چند روز آینده بر اساس آنچه از سوی سازمان هواشناسی و البته سایت‌های معتبر جهانی برآوردشده است، بارش شدید باران و تداوم آن در منطقه همراه با رعدوبرق و ریزش تگرگ، وزش باد شدید را در استان‌های بوشهر، هرمزگان،جنوب کرمان و فارس خواهیم داشت که ممکن است باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده معابر شهری،امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، جاری شدن روان‌آب، اختلال درتردد، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال تخریب پل ومسدود شدن جاده و خسارت به محصولات کشاورزی شود.

 

وی افزود: به عنوان مثال امروز استان‌های  قزوین، تهران، البرز، لرستان، همدان، کرمانشاه، اصفهان، چهار محال و بختیاری، فارس،کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و یزد و محورهای مواصلاتی آن‌ها در گیر بارش برف و باران خواهند بود و بیشترین بارش برف مر بوط بهکرمان با ۱۰ سانتی‌متر، چهار محال و بختیاری با  ۹ سانتی‌متر، کهگیلویه و بویر احمد با ۱۳ سانتی‌متر و فارس با ۴۰ سانتی‌متر خواهدبود استان‌های  سیستان و بلوچستان، فارس،  بوشهر، کرمان و هرمزگان نیز بیشترین بارش باران را هر کدام به ترتیتب با ۳۰ میلی‌متر،۸۰ میلی‌متر، ۱۰۰ میلی‌متر، ۱۰۰ میلی‌متر و۱۲۰ میلی‌متر تجربه خواهند کرد.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین در روزهای آتی نیز برایمازندران، تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، همدان، مرکزی، گلستان، سمنان، خراسان شمالی،خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و فارس بارش باران و برف پیش‌بینی شدهاست.

 

مهریاری گفت: محورهای شمالی از جمله محور چالوس، هراز، فیروز کوه و آزادراه تهران-شمال چندان بارش برف و باران را تجربهنخواهند کرد و بارش باران از هشت سانتی‌متر تجاوز نخواهد کرد. اما از مردم می‌خواهیم از سفرهایغیر ضرور خود به چهار استانمذکور که هشدار سطح قرمز برای آن صادر شده است، خودداری و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!