پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۹۴۶۰

خسارت ۱۷۰ میلیارد دلاری ۱۰ فاجعه اقلیمی ویرانگر

خسارت ۱۷۰ میلیارد دلاری ۱۰ فاجعه اقلیمی ویرانگر
بر پایه نتایج یک بررسی، بدترین فجایع اقلیمی امسال مجموعا ۱۷۰ میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشتند.

طبق نتیجه مطالعات سازمان خیریه Christian Aid انگلیس، طوفان گرمسیری آیدا که در اوت اکثر نقاط شرقی آمریکا را درنوردید، دستکم ۹۵ کشته بر جای گذاشت و ۶۵ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به بار آورد. یک ماه پیش از آن وقوع سیل‌ها در اروپا ۲۴۰ قربانی گرفت و ۴۳ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به همراه داشت. سیل‌ها در استان هِنان چین در ژوئیه بیش از ۳۰۰ کشته بر جای گذاشت و ۱۷ میلیارد دلار خسارت زد.

در این گزارش به نقل از شرکت بیمه Aon Plc آمده است: انتظار می‌رود امسال ششمین سالی باشد که فجایع طبیعی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت زده‌اند. همه این شش سال پرفاجعه از سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده‌اند.

نویسندگان این گزارش خسارت‌ها را بر مبنای ضررهای بیمه شده ارزیابی کرده‌اند یعنی هزینه‌های واقعی این فجایع ممکن است بسیار بالاتر باشد. محاسبات در کشورهای ثروتمند به دلیل ارزش بالاتر ملک و بیمه، معمولا بالاتر است در حالی که بعضی از مرگبارترین فجایع اقلیمی امسال در کشورهای فقیرتری روی دادند که نقش کمتری در گرمایش جهانی داشتند. سودان جنوبی با سیل‌هایی روبرو شد که یک میلیون نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کردند در حالی که شرق آفریقا دچار خشکسالی شد. سازمان Christian Aid با بیان این که این وقایع بی‌عدالتی بحران اقلیمی را بارز می کند، هشدار داد چنینی رویدادهایی با فقدان اقدامات عینی برای کاهش آلایندگی‌ها، ادامه پیدا خواهند کرد.

محمد ادو، مدیر اندیشکده "پاور شیفت افریقا" اعلام کرد: این قاره بعضی از مرگبارترین و پرهزینه‌ترین فجایع اقلیمی را تجربه کرده است. خشکسالی‌ها در شرق آفریقا که انتظار می رود تا اواسط سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کنند، جوامع را به مرز فروپاشی می رسانند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این گزارش آمده است: توافق اقلیمی پاریس برای مقابله با گرمایش جهانی به اهداف خود نائل نخواهد آمد مگر آن که اقدامات فوری انجام شود. اقدامات بیشتری برای فراهم کردن کمک مالی به کشورهای آسیب پذیر در سال ۲۰۲۲ باید انجام شود که شامل اختصاص منابع مالی برای رسیدگی به خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی است؛ امری که در کنفرانس اقلیمی امسال سازمان ملل متحد در گلاسکو مورد غفلت قرار گرفت.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!