پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۹۴۵۹

قیمت نفت آمریکا کاهش یافت

قیمت نفت آمریکا کاهش یافت
قیمت نفت آمریکا در معاملات روز دوشنبه به دنبال لغو هزاران پرواز ایرلاین‌های آمریکایی در طول تعطیلات کریسمس به دلیل افزایش موارد ابتلا به واریانت اُمیکرون، کاهش یافت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۳ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۳ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. این قرارداد روز جمعه به دلیل تعطیلی بازارهای آمریکا برای تعطیلات کریسمس، معامله نداشت.
بهای معاملات نفت برنت با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۶ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه با ۰.۹۲ درصد کاهش بسته شده بود.
هر دو شاخص هفته گذشته تحت تاثیر آمار اولیه که نشان داد واریانت اُمیکرون ممکن است شدت بیماری‌زایی ملایم‌تری ایجاد کند، سه تا چهار درصد رشد کردند.
در سه روز گذشته هزاران مسافر که در تعطیلات در سفر بودند، پس از اقدام ایرلاین‌های آمریکایی در لغو پروازها به دلیل کمبود کارکنان مربوط به کووید سرگردان شدند.
جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: سفرهای کمتر معادل فعالیت اقتصادی کمتر در آمریکا بوده و با قیمت پایین‌تر وست تگزاس اینترمدیت برابر است.
ناظران بازار اظهار کردند: بازارهای نفت به طول کلی نسبت به تقاضای کوتاه مدت محتاط مانده اند.
لئونا لیو، تحلیلگر شرکت دیلی فارکس در سنگاپور اظهار کرد: اگر چه سرعت شیوع واریانت اُمیکرون سریعتر از واریانتهای دیگر است اما خبر آرامش بخش این است که اکثر افراد مبتلا به واریانت اُمیکرون عوارض ملایم‌تری حداقل تاکنون نشان داده‌اند. قیمت‌های نفت تحت تاثیر نگرانی‌های مرتبط با شیوع اُمیکرون قرار گرفتند اما اگر معلوم شود این واریانت ملایم‌تر است، فشار نزولی بر قیمت‌ها ممکن است کمتر شود.
در اروپا قیمت گاز هفته گذشته به دلیل کمبود عرضه به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و از قیمت نفت برنت پشتیبانی کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اظهار کرد: اتحادیه اروپا تنها می‌تواند خودش را بابت قیمت بالای گاز سرزنش کند و خاطرنشان کرد که بعضی از اعضای این بلوک گاز ارزان روسیه را به قیمت بسیار بالاتری در داخل اتحادیه اروپا می فروشند.
سرمایه گذاران نفت اکنون به نشست روز چهارم ژانویه اوپک پلاس چشم دوخته‌اند. اوپک پلاس برای تصمیم‌گیری درباره افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در فوریه دیدار می کند.
بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه گفت: روسیه معتقد است قیمت‌های نفت بعید است سال آینده تغییر چشمگیری پیدا کند زیرا تقاضا نزدیک به پایان سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا می‌کند.

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!