پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۹۳۱۴

مسافر مبتلا به امیکرون چگونه به ایران آمد؟

مسافر مبتلا به امیکرون چگونه به ایران آمد؟
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کردکه مسافر مبتلا به ویروس جدید کرونا به نام امیکرون اگر هم از امارات آمده باشد، اینکه از مرزهای دریایی وارد شده یا هوایی مشخص نیست اما در بنادر سخت‌گیری بیشتری در مبادی ورودی داشته و داریم.

چنگیز جوادپور  اظهار کرد: ورود سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون به کشور تایید شده است اما کسی نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که از چه طریقی و از کدام کشور این ویروس به ایران وارد شده است. حتی اگر از امارات هم به ایران وارد شده باشد ما مسافر دریایی زیادی از این کشور نداریم و بیشترین مسافران از طریق مرزهای هوایی وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: در هفته دو شناور از بندر لنگه به امارات می‌روند و برمی‌گردند، بنابراین ریسک ورود ویروس کرونا حتی در صورت تایید و رصد دقیق از طریق مرزهای هوایی بیشتر است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حال حاضر شرایط و پروتکل‌های ورود مسافران را با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون، تشدید کرده‌ایم و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورهای مختلف را به سه دسته تقسیم کرده است که در این میان دسته اول کشورهای پرخطری هستند که ورود مسافران و اتباع آن‌ها به صورت کلی ممنوع است.

به گفته جواد پور، مسافران دیگر کشورها برای ورود به ایران از طریق مرزهای دریایی باید ضمن داشتن تست پی سی آر منفی کارت واکسن را نیز ارائه دهند یعنی هر دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند. 

وی گفت: با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا سختگیری‌های بیشتری در انجام عملیات دریایی از جمله تخلیه و بارگیری و ورود مسافران صورت می‌گیرد و و این پروتکل‌ها بر اساس آنچه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت ابلاغ شده، انجام می‌شود. البته از ابتدای شروع ویروس کرونا کشتی‌های تجاری در لنگرگاه منتظر می‌مانند و پس از رصد و کنترل‌های صورت گرفته اجازه تخلیه و بارگیری به آن‌ها داده خواهد شد و اگر همه این مسائل چک و ایمنی مسافران یا ملوانان خارجی از نظر سلامت تایید شود به آن‌ها اجازه خروج از کشتی داده خواهد شد.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: همچنین در صورت لزوم آن‌ها را در کشتی و در صورت نبود امکانات در مراکز قرنطینه‌ای که در همه بنادر تعبیه شده است، قرنطینه می‌کنیم تا دوره بیماری آن‌ها تمام شود و در این ایام متولیان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کادر پزشکی بر آن‌ها نظارت خواهند کرد.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!