پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۹۲۲۴

کاهش ۳۶ درصدی آب ورودی به سدهای تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش 36 درصدی میزان ورودی به سدهای تامین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

"یوسف رضاپور" با بیان این مطلب اظهار کرد: میزان ورودی به سدهای پنجگانه در حال بهره‌برداری این شرکت از ابتدای سال آبی تا کنون معادل 104.8 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 36 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین موجودی فعلی مخازن سدهای تهران را 360 میلیون مترمکعب  عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با ذخیره 624 میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته حدود 264 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین اضافه کرد: میزان بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون 47.5 میلیمتر است که نسبت به سال قبل 59 درصد و نسبت به بلندمدت بالغ بر 31 درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.
رضاپور تصریح کرد: هم اکنون حجم آب سد امیرکبیر حدود 57 میلیون مترمکعب است در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته 108 میلیون مترمکعب بوده است. علاوه بر این حجم آب سد لتیان نیز از 36 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 23 میلیون مترمکعب رسیده است.
وی یادآور شد: همچنین حجم آب سد طالقان هم اکنون 183 میلیون متر مکعب است که در سال گذشته 258 میلیون متر مکعب بوده و حجم آب سد ماملو از 161 میلیون مترمکعب به 75 میلیون مترمکعب رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان با تاکید بر اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد و شهروندان عزیز باید صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را همچنان جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان و کشور انتظار می‌رود همکاری‌ها افزایش یابد تا با یک شرایط مطمئن‌تر آب شرب مردم را به صورت پایدار تامین کنیم.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!