پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۹۲۱۵

علت قطع پراکنده گاز چیست؟

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با افزایش درخواست اشتراک‌پذیری و توسعه گازرسانی در سطح شهرها و افزایش مصرف گاز در کشور ممکن است میزان حادثه و دلایلی که به قطع گاز منجر شود، افزایش یابد اما تاکنون قطعی گاز ناشی از کمبود نداشته ایم.


محمد عسگری با اشاره به پراکندگی شبکه گاز در اقصی نقاط کشور، اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به عدد  ۵۱۸ میلیون متر مکعب در روز رسیده که عدد بالایی است و لازم است مشترکان مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ قطعی گازی در بخش خانگی به دلیل کمبود و مشکل در تامین نداشته‌ایم و اگر بخش خانگی دچار قطع گاز شده باشد، به دلایل فنی مانند تعمیرات شبکه و انجام عملیات توسعه گازرسانی رخ داده است، تصریح کرد: نگرانی از بابت تامین گاز بخش خانگی وجود ندارد.
سخنگوی شرکت ملی گاز  با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال  بیش از ۱۸۰ میلیارد متر مکعب گاز از مبادی تولید با بیش از ۳۲۰ توربوکمپرسور و ۳۷ هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی، گاز را به مصرف‌کنندگان انتقال داده‌ایم، افزود: همه برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری در تأسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله فشار قوی در نیمه نخست سال امسال انجام شده تا در انتقال گاز به مصرف‌کنندگان در فصل‌های سرد سال هیچ مشکلی نباشد.
به گفته عسگری با برنامه‌ریزی انجام‌شده در هشت ماهه سال، حدود ۴ میلیارد مترمکعب گاز در تأسیسات سراجه و شوریجه تزریق و ذخیره شد که از این مقدار تاکنون ۲۰۰ میلیون مترمکعب نیز به استان‌های شمالی و شمال شرق منتقل شده است.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی چاره‌ای جز صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی در مصرف نداریم، اظهار کرد: اگر مشترکان دچار قطع گاز شدند، مشکل را از طریق شماره تلفن ۱۹۴ به امداد گاز گزارش دهند و در سریع‌ترین زمان مشکل آن‌ها حل خواهد شد اما در مجموع مشکل عمده ای برای تامین گاز بخش خانگی وجود ندارد.

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!