چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۹۲۱۳
در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد

درج قیمت تولیدکننده روی ۸ کالا/ بررسی وضعیت تنظیم بازار شب یلدا و پایان سال

در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار به وضعیت تنظیم بازار شب یلدا و پایان سال اشاره و مقرر شده قیمت تولید کننده از ۲۷ آذر ماه امسال به صورت آزمایشی روی چهار قلم کالای مصرفی و چهار قلم کالای سرمایه‌ای درج شود.

چهار قلم کالای مصرفی شامل آب معدنی، نوشابه گازدار، آبمیوه و ماءالشعیر و چهار قلم کالای سرمایه‌ای نیز شامل غذا ساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت و ماکرویو است.
گفتنی است که درج قیمت بر اساس بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ضرورت شفاف‌سازی و روان سازی نظام قیمت‌گذاری و روزآمد سازی شیوه‌های نظارت بر بازار و همچنین لزوم اطلاع رسانی دقیق در مورد قیمت کالا به مصرف کنندگان انجام می‌شود و در همین راستا دستورالعمل درج قیمت تامین کننده (تولید کننده و وارد کننده) در ۲۰ آذر ماه امسال ابلاغ شد.
کارگروه تنظیم بازار همچنین مقرر کرده که  سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پس از اجرای آزمایشی طرح، ارزیابی‌های لازم را انجام و نتیجه را به کارگروه ارائه کند.
روز گذشته، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز اجرای پروژه درج قیمت تامین کننده خبر داده و گفته بود که با این پروژه ساز و کارهایی شفاف برای مردم و بازرسان ایجاد می‌شود و در آینده با تکمیل سامانه جامع تجارت در کنار این پروژه مردم در قامت بازرس وارد عمل و شفافیت ایجاد خواهد شد.
وضعیت تنظیم بازار شب یلدا و پایان سال
همچنین در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ضرورت برنامه ریزی مناسب برای تامین کافی کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و همچنین نزدیکی شب یلدا، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده نسبت به افزایش عرضه کالاهای مورد نیاز شب یلدا و ارائه طرح ویژه تنظیم بازار ایام پایانی سال اقدام کند.
همچنین درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص افزایش مهلت رفع تعهد ارزی وارد کنندگان گوشت و مرغ منجمد طرف قرارداد این شرکت از سه ماه به شش ماه در جلسه مطرح و تایید و همچنین مقرر شد موضوع در کارگروه نظارت و تخصیص ارز مطرح و مجوز مورد نیاز مصوب و ابلاغ شود.
در ادامه، با توجه به پیشنهاد حذف ارز ترجیحی تامین کالاهای اساسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و تبعات ناشی از این تصمیم و تاثیر آن بر تنظیم بازار کالاها، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه گزارش تحلیلی از آثار موارد پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت بر تنظیم بازار کالاها را در جلسه آینده کارگروه ارائه کند.

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!