پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۸۷۶۰

حکم اعدام برای فروشنده «سریال بازی مرکب» در کره شمالی

حکم اعدام برای فروشنده «سریال بازی مرکب» در کره شمالی
فردی که نسخه‌هایی از سریال پرطرفدار «بازی مرکب» نتفلیکس را در کره شمالی می‌فروخت، به اعدام با جوخه تیراندازی محکوم شد.

برخی منابع آگاه گفتند که این مرد ظاهراً نسخه‌هایی از سریال را از طریق درایو‌های USB از چین به کره شمالی قاچاق کرده است، جایی که هفت دانش آموز دبیرستانی در حال تماشای این فیلم دستگیر شدند. دانش آموزی که یکی از درایو‌های فلش را خریده بود به حبس ابد محکوم شد، در حالی که شش نفر دیگر که فیلم را تماشا کردند به پنج سال کار سخت محکوم شدند. به گفته منابع، معلمان و مدیران مدرسه نیز اخراج شدند یا در معادن مناطق دوردست به  کار اجباری محکوم شدند.

یکی از ساکنان پیونگ سونگ در این خصوص گفت: سریال بازی مرکب،   توانسته است با دستگاه‌های ذخیره‌سازی حافظه مانند درایو‌های فلش USB و کارت‌های SD که به صورت قاچاق توسط کشتی وارد کشور می‌شوند، وارد کشور و سپس راهی داخل کشور شود. آن‌ها می‌گویند که محتوای این سریال شبیه به زندگی مقامات پیونگ یانگ است که در بازار ارز خارجی به گونه‌ای مبارزه می‌کنند که گویی مبارزه برای مرگ و زندگی است.

 طرح این نمایش با واقعیت برای برخی افراد  در کره شمالی "موازی" است، جایی که کسانی که پول زیادی به دست می‌آورند هر لحظه ممکن است "اعدام شوند". این سریال، نه تنها در میان افراد ثروتمند، بلکه بین جوانان پیونگ یانگ نیز محبوب شده است. این اولین باری است که کره شمالی قانون جدید را در مورد کودکان زیر سن قانونی اعمال می‌کند.

مقامات پس از دستگیری دانش آموزان شروع به جست و جو در بازار‌های اطراف برای یافتن سایر دستگاه‌های ذخیره سازی حافظه و سریال‌های خارجی کردند.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!