پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۸۶۶۴
کد دستوری #۷۲۰* و امکان دریافت رمز پویا

با #720* نیازی نیست از خانه خارج شوید!

با  #720* نیازی نیست از خانه خارج شوید!
امروزه انجام خدمات بانکی و پرداخت، روزبه‌روز بیشتر به بستر گوشی‌های همراه منتقل می‌شوند و شاید بتوان گفت انجام امور بانکی حالا راحت‌تر از همیشه شده است. اما یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین امور بانکی که مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند از آن استفاده کنند، دریافت رمز پویای کارت بانکی با استفاده از سامانۀ کد دستوری #720* است.

شیوع ویروس کرونا همچنان در ایران و جهان ادامه دارد و هر چند واکسیناسیون سراسری در ایران و کشورهای دیگر به‌سرعت پیش می‌رود، ظاهراً همه‌گیری کرونا بسیاری از امور عادی زندگی ما را تغییر داده است که البته در برخی بخش‌ها، باعث سهولت بیشتر انجام کارها نیز شده است.

 به‌عنوان نمونه، با گسترش زیرساخت‌های الکترونیکی در بانک‌های پیشرو در ایران، حالا مشتریان بانک‌ها برای دریافت بسیاری از خدمات خود نیازی به حضور فیزیکی در شعبه‌های بانک‌ها نخواهند داشت. بر این اساس، اکنون طیف گسترده‌ و متنوعی از خدمات بانکی بدون نیاز به حضوردر شعبه‌ها و تنها از طریق گوشی‌های هوشمند و شبکه اینترنت قابل دسترسی هستند.

 

رمز پویا بدون نیاز به اینترنت!

بانک ‌پاسارگاد هم در همین راستا و با توجه به الزام بانک ‌مرکزی مبنی بر انجام تراکنش‌های غیرحضوری کارت‌های بانکی با استفاده از رمز پویا، جهت رفاه حال مشتریان و تسریع در انجام فرآیند انجام تراکنش،  امکان تراکنش دو مرحله‌ای روی بستر USSD (ستاره‌مربع) را با قابلیت دریافت رمز پویا از طریق کد دستوری 720#* فراهم کرده ‌است.

سامانه#720* بانک پاسارگاد (آنی‌بانک پاسارگاد) با بهره‌گیری از تکنولوژی USSD راه‌اندازی شده است و برای مشترکین اپراتورهای همراه‌اول، ایرانسل و رایتل قابل استفاده است. برای استفاده از این سامانه نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری بر روی گوشی تلفن همراه نیست و فقط با شماره‌گیری کد دستوری#720* بر روی تلفن همراه، بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌‌ای می‌توان وارد منوی این برنامه شد. خدمات سامانه USSD بانک پاسارگاد برای همه کاربرانِ دارای یکی از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب قابل استفاده است.

 

 

 

کد دستوری #720* چه امکاناتی در اختیار کاربر قرار می دهد؟

ارایه این خدمت توسط بانک پاسارگاد، موجب تسهیل در فرایند انجام تراکنش و دریافت رمز پویا در خلال تراکنش با استفاده از کد #720* می‌شود. به این ترتیب، دارندگان سیم‌کارت‌‌های اپراتورهای همراه‌اول، ایرانسل و رایتل قادر خواهند بود با شماره‌گیری کد دستوری #720*، نوع تراکنش و شماره کارت خود را انتخاب کرده و پس از درخواست رمز پویا موقتاً از سامانه خارج شده و پس از دریافت پیامک با شماره‌گیری کد دستوری #100*720* دوباره به سامانه وارد و نسبت به وارد نمودن رمز پویا و تکمیل پرداخت در مرحله دوم، فرایند تراکنش خود اقدام نمایند.

 در این نوع خدمت، ابتدا کاربر کد دستوری #720* را شماره‌گیری می‌کند و پس از انتخاب خدمت موردنظر (به‌عنوان مثال پرداخت قبض)، تمامی مراحل تا انتخاب شماره کارت را طی می‌کند. در مرحله‌ی بعد پیام‌ مربوط به درخواست رمز پویا نمایش داده ‌می‌شود. در صورتی‌که کاربر پیش از آن، رمز پویا را دریافت کرده باشد، با انتخاب گزینه «نیاز به رمز ندارم و خرید را ادامه بده»، رمز را وارد کرده و فرآیند خرید را تکمیل می‌کند. اما اگر کاربر پیش از آن رمز پویا را دریافت نکرده‌ باشد، با انتخاب گزینه «دریافت رمز پویا» و دریافت آن از طریق پیامک، 120 ثانیه زمان دارد که قبل از منقضی‌شدن رمز پویای دریافت‌شده، فرایند پرداخت یا خرید خود را با شماره‌گیری کد دستوری #100*720* ادامه دهد.

از دیگر امکانات این سامانه می‌توان به «دریافت موجودی کارت (کارت‌های بانک پاسارگاد)»، «تبدیل شماره حساب به شماره شبا» «پرداخت قبض (شامل: قبض موبایل، قبض‌های خدماتی و جرایم رانندگی)»، «خرید شارژ (برای اپراتورهای همراه‌اول، ایرانسل و رایتل)»، «دریافت شماره شبا»، «استعلام چک» و «خرید بسته‌های اینترنت» اشاره کرد. یکی دیگر از امکانات ایجاد شده در این سامانه این است که مشتریان هنگام خرید شارژ یا اینترنت، با انتخاب گزینه «تکرار آخرین خرید»، می‌توانند آخرین تراکنش انجام ‌شده خرید خود را تکرار کنند.

گفتنی است مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره تماس 82890 و سامانه CRM در سایت این بانک به آدرس www.bpi.ir/crm آماده‌ ارائه‌ اطلاعات بیشتر به مشتریان عزیز می‌باشد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!