جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۸۶۶۱

اپل خودرو میسازد

اپل خودرو میسازد
اپل خودرو که مدت‌ها به‌عنوان یک شایعه مطرح بود، ظاهراً به واقعیت تبدیل خواهد شد و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد این غول فناوری سخت بر روی توسعه آن کار می‌کند و امیدوار است تاریخ عرضه نخستین خودران برقی‌اش سال ۲۰۲۵ باشد.

 به نقل از وب‌سایت اتومیتیو، این شرکت بر روی خودکار کردن «اپل خودرو» (Apple Car) کاملا خودمختار تمرکز کرده است، با این هدف که خودران‌هایی بهتر از آنچه جنرال موتور و تسلا می‌سازند و در حال حاضر پیشتازان در زمینه فناوری خودران هستند را راهی بازار کند.

طبق گزارش‌ها،اپل مجبور بود بین ساخت خودرویی با قابلیت‌های خودران محدود، اما فرمان و شتاب خوب یا خودران کامل و ساخت خودرویی که نیازی به دخالت انسانی نداشته باشد یکی را انتخاب کند. دومی بدون شک هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت و توسعه آن به شدت بیشتر طول می‌کشد، اما بالاخره این اپل است و آنها رویکرد کاملاً خودران را انتخاب کردند.

پروژه Apple Car توسط کوین لینچ که بر توسعه اپل واچ نظارت داشت، رهبری می‌شود. او جایگزین داگ فیلد شد که در سپتامبر به فورد رفت. فیلد خودش به مدت ۳ سال در اپل کار کرد و پیش‌تر یکی از مدیران ارشد تسلا بوده است. روند توسعه که در داخل به عنوان «پروژه تایتان» شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و در طول این دوره دستخوش تغییرات شدیدی شده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!