جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۸۶۰۴
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

با ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن موافقت شد

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از موافقت شورای عالی مسکن با ثبت نام آقایان مجرد ۱۸ سال به بالا در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد.

به نقل از مهر، محمود محمودزاده از موافقت شورای عالی مسکن با ثبت نام آقایان مجرد بالای ۱۸ سال در سامانه ثمن و نهضت ملی مسکن به شرط تأهل در هنگام تحویل واحد مسکونی خبر داده است.

وی افزود: این پیشنهاد هنوز وارد بررسی جزئیات نشده و در حال تهیه آن هستیم، اما ثبت‌نام سایر مجردها در نهضت ملی مسکن مشروط است به این معنی که موقع تحویل واحد مسکونی باید متأهل باشند در غیر این صورت خانه به آنان تحویل داده نمی‌شود.

به گفته وی این طرح با هدف ازدواج مجردها و حل مشکل پیری جمعیت مطرح شده و اکنون پنج گروه از افراد، فارغ از اینکه متأهل یا سرپرست خانوار باشند می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

محمود زاده افزود: در گذشته فقط زنان ۳۵ سال و نخبگان علمی و معلولان جسمی حرکتی امکان ثبت‌نام در طرح مسکن را داشتند، اما در مصوبه اخیر مردان مجرد ۴۵ سال و بیماران خاص هم می‌توانند برای داشتن مسکن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: مجردان ۴۵ ساله دو بخش هستند، افرادی که قصد ازدواج ندارند، اما در این سن نیازمند داشتن مسکن هستند و بخشی دیگر هم افرادی هستند که فقدان مسکن دلیل عدم اصلی ازدواج آنان است.

به گفته محمودزاده، افراد ۴۵ ساله بعد از ۲۰ سال کار پس‌اندازی دارند، اما شاید نتوانند در بازار مسکن که اکنون در شرایط تورمی به سر می‌برد خانه‌ای پیدا کنند، بر این اساس دولت با مشارکت این گروه در نهضت ملی مسکن به دنبال خانه‌دار شدن و در نهایت حل مشکل ازدواج آنان است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران می‌کند. اکنون ثبت‌نام از طریق سامانه «ثمن» انجام می‌شود و متقاضیان از ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز کرده و تا ۱۵ آذر فرصت دارند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

پیش از این نیز در هفته گذشته مصوبه هیئت دولت در خصوص اصلاح آئین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مبنی بر امکان ثبت نام آقایان مجرد بالای ۴۵ سال در طرح‌های حمایتی بخش مسکن از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود.

این اظهار نظر معاون وزیر راه و شهرسازی در حالی است که تا امروز شنبه ۲۹ آبان در سامانه ثمن (سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن) نه امکان ثبت نام آقایان مجرد بالای ۴۵ سال وجود دارد (مصوبه هیئت دولت) و نه مجردهای ۱۸ سال به بالا (مصوبه شورای عالی مسکن).

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!