پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۸۳۲۲
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت:

محرومیت مشترکان پرمصرف از یارانه برق

محرومیت مشترکان پرمصرف از یارانه برق
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مشترکان پرمصرف باید مصرف برق خود را کاهش دهند تا مشمول تعرفه های بالاتر نشوند.

به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی افزود: پیرو بند ی تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای اصلاح تعرفه‌های مشترکان خانگی، مراحل کارشناسی طرحی به پایان رسیده که در صورت تصویب آن در هیات دولت، با کاهش یارانه برق پرداختی به این دسته از مشترکان، نرخ برق مصرفی مشترکان پرمصرف با قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف به گونه ای است که گاه بین ۱۵ تا ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف، از برق استفاده می کنند.

طبق اعلام توانیر، سخنگوی صنعت برق با تقسیم مشترکان به سه گروه کم مصرف یا خوش مصرف، پرمصرف و بسیار پرمصرف افزود: از بین ۳۰ میلیون مشترک خانگی، ۸۵ درصد  یعنی حدود ۲۵ میلیون در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می گیرند که قبض برق آنها  به طور کمتر از ۳۰ هزار تومان است.

رجبی مشهدی تعداد مشترکان پرمصرف را حدود ۵ میلیون مشترک عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: از این بین حدود ۸۵۰ هزار مشترک بسیار پرمصرف هستند  که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می کنند.

وی گفت: براساس طرحی که در حال بررسی های کارشناسی است، هزینه برق مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف با نرخ تمام شده و غیریارانه ای محاسبه خواهد شدکه جزییات آن پس از تصویب در هیأت محترم وزیران اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با دعوت از همه مشترکان برای مدیریت در مصارف خود، افزود: این طرح نیز در صورت تصویب توسط هیات دولت اجرایی خواهد شد، برای تحقق عدالت و تغییر رفتار مصرفی مشترکان است چرا که مشترکان پرمصرف در حال حاضر با مصرف بیشتر، از یارانه بیشتری هم بهره مند می شوند.

 از راهکارهای کنترل رفتار مصرف مشترکان بسیار پرمصرف را بکارگیری کنتورهای هوشمند عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای نصب ۵ میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف برنامه ریزی شده است که امیدواریم با انجام آن، این برنامه نیز در پیک تابستان سال ۱۴۰۱ مورد استفاده قرار گیرد.

 
 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!