جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۸۳۱۰
سخنگوی سازمان ثبت احوال:

کارت هوشمند ملی در ۵ ماه برای متقاضیان صادر می‌شود

کارت هوشمند ملی در ۵ ماه برای متقاضیان صادر می‌شود
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اکنون افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند، به شرط آنکه بدنه کارت توسط چاپخانه تامین شود حدود ۵ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا کارت برای آنها صادر شود.

سیف الله ابوترابی روز گذشته در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه برخی متقاضیان کارت هایی که از سال ۹۷ یا ۹۸ ثبت نام کرده اند تا کنون کارت هوشمند ملی به دست آنها نرسیده، گفت: تا قبل از پایان سال ۹۶ و آغاز سال ۹۷، بدنه کارت وارد می شد، در آن زمان کارت ۱۵ روزه صادر می شد و در آن زمان دو و نیم میلیون کارت در ماه  صادر شد، اما به دلیل مشکلاتی مثل تحریم و تامین اعتبار ارزی برای انتقال وجه به خارج از کشور، به تولید داخلی روی آوردیم. گرچه در حال حاضر بدنه کارت هوشمند ملی با تولید داخل تامین می شود، اما مواد اولیه آن پلی کربنات و  وارداتی است و همچنین تراشه این کارت در کشور تولید نمی شود. 

ابوترابی  ادامه داد: چاپخانه دولتی ناگزیر است که مواد اولیه را وارد و در داخل کشور تولید بدنه کند و تلاش زیادی هم شده که معادل خارجی تولید شود و بنا بود که چاپخانه دولتی ماهیانه، حداقل یک میلیون کارت را به ما تحویل دهد و این درحالی است که سازمان ثبت احوال ظرفیت صدور دو و نیم میلیون کارت را در ماه دارد. بر اساس قانون، تحویل بدنه کارت بر عهده چاپخانه دولتی است و شاید خودشان هم در این زمینه مشکلاتی داشته باشند.

ابوترابی تاکید کرد: در سال های گذشته قبل از تولید داخلی کارت هوشمند ملی، کارت با تراشه کامل وارد و صادر می شد، اما با مشکلات پیش آمده، نتوانستیم کارت ها را به موقع صادر کنیم، در عین حال افرادی که برای گرفتن کارت ثبت نام کرده اند می توانند با ارائه برگه رسید از خدمات دولتی برخوردار شوند.

 

وی  افزود: تاکنون بیش از ۶۲ میلیون نفر که متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی هستند، ثبت نام کرده اند و برای ۵۱ میلیون و ۷۵۰ نفر از ایرانیان واجد شرایط (افراد بالای ۱۵سال) کارت هوشمند ملی صادر شده  است. همچنین در حال حاضر بیش از۱۰ میلیون نفر متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی در نوبت دریافت این کارت هستند و حدود چهار میلیون نفر هم که شرایط دریافت این کارت را دارند هنوز برای ثبت نام و گرفتن آن اقدام نکرده اند این در حالی است که ۶۵ میلیون نفر ایرانی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!