پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۸۲۹۷

فروش دختر ۹ ساله به مردی۵۵ ساله در ولایت بادغیس افغانستان

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده که مردی در قلعه نو ولایت بادغیس افغانستان، پس از قطع کمک‌های امداد بین المللی مجبور شده، دختر ۹ ساله خود را به مردی ۵۵ ساله بفروشد. والدین این دختر گفته اند که راه دیگری برای نجات خانواده از گرسنگی نداشته اند.

دختر ۹ ساله گفته که او آرزو داشته که معلم شود، و نمی‌خواهد درس خواندن را ترک کند. امیدوار بوده که نظر والدین خود را تغییر بدهد، اما التماس‌هایش بیهوده بود.

در ۲۴ اکتبر، مردی که ۲۰۰ هزار افغانی (حدود ۲۲۰۰ دلار) به پدر این دختر پرداخته است، گفته که او را برای ازدواج نخریده است، می‌خواهد از این دختر مانند یکی از فرزندانش نگهداری کند.

گزارشگر سی‌ان‌ان که در مراسم تحویل دهی این دختر حضور داشته است، می‌گوید: دختر که سرش با روسری مشکی پوشانده و با حلقه گل‌های رنگارنگ دور گردنش، صورتش را پنهان کرد و پدر گریانش به مرد خریدار می‌گفت: "این عروس شماست. لطفا مراقب او باشید -- حالا شما مسئول او هستید، لطفا او را کتک نزن."

قانون منع خشونت علیه زنان در افغانستان، سن بلوغ دختران را ۱۸ سال دانسته است، که با به قدرت رسیدن طالبان ملغی شده است.

نگرانی از ازدواج دختران کم سن و فروش دختران خانواده‌های فقیری که با کمک‌های بین المللی زندگی می‌کردند، افزایش یافته است.

آنا کورن، گزارشگر سی‌ان‌ان در توییتی در پاسخ به کسانی که خواستار کمک به این خانواده شده، گقته که در تلاش است تا راهی برای کمک فوری به آنها بیابد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!