پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۸۲۶۸
رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی:

حذف ارز دولتی قیمت گوشت قرمز را به ۳۰۰ هزار و مرغ به ۱۰۰ هزار تومان می‌رساند

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمینه تولید گوشت و شیر تبعات بسیار غیر قابل جبرانی دارد و ممکن است قیمت گوشت را به کیلویی۳۰۰هزار تومان برساند

مجید مهدوی اظهار کرد: اگر چه هنوز صحبتی از حذف نهاده های دامی نشده است و آنالیز دقیقی از این اتفاق در حوزه تامین خوراک دامی انجام نپذیرفته اما بدون شک در صورت حذف نهاده های دامی و یارانه قیمت گوشت قرمز از مبلغ ۲۲۵ هزارتومان به ازای هر کیلو نیز فرا تر خواهد رفت.

وی ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث ایجاد فشارهای دیگری بر هزینه تولید و تولیدکننده خواهد شد و لذا در این صورت ممکن است قیمت گوشت به کیلویی ۳۰۰ هزار تومان برسد هرچند این عدد کارشناسی نیست اما باکارشناسی دقیق می‌شود این قیمت را کامل برآورد کرد.

وی گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در زمینه تولید گوشت و شیر تبعات بسیار غیر قابل جبرانی دارد و ممکن است قیمت گوشت مرغ  را به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان برساند چون‌ مرغداران تمام‌ نهاده‌ مورد نیاز خود را با همین ارز ۴۲۰۰ تومان تأمین می‌کنند.

رئیس اتحادیه دامداران خراسان رضوی افزود: دامدار روستایی بخش ناچیزی یارانه می‌گیرد ولی مرغداری‌ها و گاو داران صنعتی بخشی از تولید شیر را دارند و لذا آن‌ها تمام نهاده‌شان‌ را با همین ‌ارز۴۲۰۰تومانی می‌گیرند و لذا حذف یارانه به قیمت نابودی این صنعت تمام خواهد شد.

مهدوی در این رابطه پیشنهاد داد: اگر دولت برای تامین ارز و خرید نهاده مشکل دارد می تواند یارانه را مستقیم به دست مصرف‌کننده رسانده  و یا از طریق اتحادیه‌ها وارد شود.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!