پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۸۲۴۸
به رغم وعده های مکرر طالبان برای پیگیری؛

افزایش ترورهای هدفمند در افغانستان

افزایش ترورهای هدفمند در افغانستان
در ۲ ماه گذشته و پس از تسلط طالبان بر کابل و شهرهای افغانستان ترورهای هدفمند که هیچ گروهی مسوولیت آن را به عهده نمی گیرد،در این کشور افزایش یافته است.

به  گزارش ایرنا، تاکنون مقامات طالبان به رغم وعده های مکرر برای  پیگیری و مجازات عاملان این ترورها ،هیچ فرد و گروهی به عنوان عاملان این ترورها معرفی و  مجازات نشده است. این ترورها در هفته جاری با ترور تصویر بردار صدا و سیما، معاون سابق حفاظت سفارتخانه ها در کابل و کشته شدن پنج نفر در غزنی ادامه یافت که  تاکنون عاملان این ترورها نیز مانند موارد قبلی شناسایی نشده اند.

"عبدالله" معاون سابق  پلیس حفاظت سفارتخانه ها شب گذشته درمنطقه «تانک تیل دشت برچی» توسط افراد مسلح ناشناس مورد حمله قرار  گرفت و  کشته شد. وی در دوران دولت حامد کرزی و محمد اشرف غنی بعنوان فرمانده حفاظت سفارتخانه ها خدمت می کرد و پس از اعلام عفو عمومی  طالبان در کابل زندگی می کرد که شب گذشته مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

جمعه شب گذشته نیز "علی رضا شریفی" تصویربردار محلی صدا و سیما نیز در منطقه چهار راهی «حاجی نوروز» در غرب شهر کابل هدف حمله دو موتورسیکلت قرار گرفت و از ناحیه صورت مجروح شد. هرچند شریفی از این حمله جان سالم به در برد  اما خانواده وی نسبت به امنیت جان شریفی بشدت ابراز نگرانی کردند.

چهارشنبه هفته گذشته نیز اجساد پنج نفر از هزاره های شهرستان «جاغوری» استان غزنی در شهرستان «قره باغ» این استان پیدا شدند. یک منبع در بیمارستان جاغوری گفت که این افراد چند روز پیش  ناپدید شده بود که امروز جسد این افراد در شهرستان قره باغ پیدا و به بیمارستان انتقال داده شد. مردم شهرستان جاغوری با ابراز نگرانی از این وضعیت از مقامات محلی طالبان خواستند عاملان این  کشتارها  را پیدا و مجازات کنند. فرماندار طالبان به مردم وعده داد که این موضوع را پیگیری کند.

"محمدنسیم جعفری" نویسنده و فعال فضای مجازی افغانستان امروز یکشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشت بعد از تسلط طالبان بر افغانستان، قتل‌های مرموز و پیداشدن اجساد در شهرها افزایش یافته است. وی  با انتشار تصویری از یک  جسد پیدا شده در غرب کابل اضافه کرد این چهارمین جسدی است که در یک هفته در این منطقه پیدا می شود. این فعال اجتماعی درادامه نوشت در هرات  ،قندهار،مزارشریف و ننگرهار قتل های هدفمند در حال افزایش است.

وی اظهار داشت به علت اختناق  هیچ خبرنگاری جرئت رسانه ای  کردن این قتل ها  را ندارد و اگر اینگونه خبرها را منتشر کنند پس از چندی خودشان  به همین سرنوشت  گرفتار  می شوند. این نویسنده افغان مدعی شد طالبان به ‌صورت خاموش و بی  صدا در حال کشتار هدفمند مخالفان ،نیروهای سابق امنیت ملی ،ارتش و پلس هستند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!