جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
جمعه ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۱۵۱
وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی:

یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان ۱۴۰۱ ایجاد می‌شود

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال کشور در دولت سیزدهم ایجاد یک هزار و ۸۵۰ فرصت شغلی تا پایان ۱۴۰۱ با همکاری بخش خصوصی تصویب شد.

«حجت الله عبدالملکی» وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نخستین جلسه شورای عالی اشتغال کشور به ریاست سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری در دولت سیزدهم برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف این شورا چاره اندیشی برای مسئله بیکاری به عنوان دو مشکل اصلی کشور در کنار گرانی است، خاطرنشان کرد: در این جلسه برای نخستین بار زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران را رونمایی شد که دو بخش روش های ایجاد اشتغال و هماهنگی میان دستگاهی را تضمین می کند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه ۲۰ مصوبه برای ایجاد هماهنگی لازم میان دستگاه ها تصویب شد، اظهار داشت: همچنین ۱۶ توافقنامه نیز مورد تایید برای امضا اعلام شد تا بیش یک میلیون ۸۵۰ هزار فرصت شغلی با هماهنگی دستگاه های مختلف و همکاری بخش خصوصی کارسازی شود.

وی با اشاره به اینکه این تعداد اشتغال برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: رییس جمهوری در این جلسه بر تسریع این روند تاکید داشتند به همین دلیل امکان ایجاد اشتغال بیشتر در این مدت نیز ممکن خواهد بود. بر همین اساس مقرر شد تا به جای هر سه ماه یکبار شاهد برگزاری این جلسه در هر ماه باشیم تا ایجاد اشتغال که از مطالبات مردمی است در سریعترین زمان ممکن به ثمر برسد.

وی همچنین با بیان اینکه مسئله رفع مسائل بروکراتیک و حل مشکلات فعالان کسب و کار در این جلسه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: موانع ۲۲ رسته اشتغال کشور به صورت فوری مورد بررسی قرار بگیرد که پیش از این نیز مورد توجه قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه مانع زدایی و پشتیبانی را برعهده دارد، اظهار داشت: آمار دقیقی از وضعیت اشتغال و بیکاری وجود ندارد و از این پس همه دستگاه ها در تلاش خواهند بود تا با کمک یکدیگر بانک اطلاعاتی جامعی از بیکاری و اشتغال تهیه شود.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!