جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۸۰۶۴
امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی:

آزادی ۲ راننده ایرانی اقدامی سازنده بود

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی آزادی ۲ راننده ایرانی را اقدامی سازنده خواند و گفت ایران مصمم به توسعه و تعمیق هر چه بیش‌تر روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز گذشته در یک گفت‌و‌گوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 امیرعبداللهیان در این مکالمه با اشاره به تماس‌های سازنده اخیر دو وزیر، از آزادی ۲ راننده ایرانی بازداشتی در جمهوری آذربایجان تمجید کرده و این اقدام را اقدامی سازنده توصیف کرد که می‌تواند فضای لازم را جهت حل و فصل سوءتفاهمات فراهم کند. 

 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه از آزادی ۲ راننده ایرانی بازداشت شده در جمهوری آذربایجان خبر داد و اعلام کرد: ۲ شهروند ایرانی و ۲ راننده ایرانی که چندی پیش توسط پلیس جمهوری آذربایجان بازداشت شده بودند بعد از رایزنی‌های وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک و بعد هم رایزنی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و کارهای اداری انجام شده، صبح امروز آزاد و تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران شدند و الان هم در حال آماده سازی برگه عبور هستند برای این‌که بلافاصله وارد خاک ایران شوند. 

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی گام‌های مثبت بیشتر و تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان را خواستار شد.

 

امیرعبداللهیان در این تماس بر لزوم اتخاذ رویکردی مثبت و نگاه دو کشور به آینده تأکید کرده و فعال‌سازی هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد. وی در این تماس خاطرنشان کرد که ایران مصمم به توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دوجانبه با جمهوری آذربایجان است.

 

‌‎جیحون بایرامف وزیر امور خارجه آذربایجان هم در این گفت‌وگوی تلفنی با استقبال از گام‌های مثبت دو کشور برای حل و فصل سوءتفاهمات، آزادی دو راننده ایرانی و دستور نهادهای ذیربط در ایران در خصوص قوانین تردد مرزی را پیامی از سوی دو طرف در جهت حل سوءتفاهمات خواند. وی همچنین تعریف پروژه‌های مشترک اقتصادی بین دو کشور را دارای آثاری مثبت توصیف کرده و فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را خواستار شد.

 

‌‎ در پایان این تماس، دو طرف در خصوص  ادامه رایزنی‌ها توافق کردند.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!