جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۸۰۵۵
مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون:

پرداخت تسهیلات کرونایی به کسب و کارها

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها پرداخت شده است.

«حسین محمودی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره آخرین آمار پرداخت تسهیلات کرونا، اظهارداشت: از زمان شروع ثبت نام (بیستم اردیبهشت ماه ۹۹) تاکنون ۵۲۳ هزار و ۷۷۷ فقره ثبت نام در سامانه کارا با اشتغال ۹۷۸ هزار نفر انجام شده است. تسهیلات درخواستی ثبت شده در سامانه کارا برابر ۱۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۱۰ هزار و ۸۲ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول، بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری می کنند و سامانه کارا همچنان فعال است و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده کرونایی می توانند در آن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است، گفت: در این راستا ۱۴ رسته اصلی و ۸۵۰ زیررسته شناسایی شدند و در حال دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فهرست گروه‌های شغلی مشمول این تسهیلات شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، موزه ها و زائرسراها اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها سالن های زیبایی و گرمابه ها، موسسه های خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز تولید محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی از دیگر رسته های شغلی بودند.

محمدی با اشاره به اینکه این سامانه همچنان برای ثبت نام دریافت تسهیلات فعال است، گفت: بر این اساس به تعداد کارکنان واحدهای ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲۲ ماهه اقساط و ۲ ماه تنفس (مجموعا ۲۴ ماه) تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: این افراد به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و برای تسهیلات ۱۲ درصدی ثبت نام کنند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: برای بازپرداخت اقساط نیز به دریافت کنندگان تسهیلات فرصت داده شده است.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع کرونا در ماه های پایانی سال ۹۸، بسیاری از کسب و کارها دچار چالش شدند. ایجاد رکود اقتصادی، کاهش تقاضای خرید و تعطیلات اجباری کرونایی، باعث شدند که برخی مشاغل ورشکست شده و برخی نیز کارکنان خود را کاهش دادند. با هدف حمایت از کسب و کارها، پرداخت تسهیلات ویژه برای کسب و کارهای واجد شرایط در دستور کار قرار گرفت.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!