جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۷۸۵۳
طرح ملی بیمه روستاییان و عشایر

آغاز پوشش رایگان بیمه‌ ۱میلیون و ۲۵۰ هزار روستایی

آغاز پوشش رایگان بیمه‌ ۱میلیون و ۲۵۰ هزار روستایی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت خبر داد.

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در صفحه توییتر خود نوشت: وزارت مردم در دولت سیزدهم به دنبال تحقق تامین اجتماعی فراگیر و گسترش بیمه‌ های اجتماعی تا پایین‌ترین دهک‌های اقتصادی است که گام اول آن با اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت حاصل شده است.

علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز اعلام کرد دوشنبه، ۱۹ مهرماه فاز اجرایی طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آغاز می شود و در فاز اول یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از اقشار محروم و روستایی بیمه رایگان از سوی دولت دریافت می کنند.

وی افزود: طی عمر ۱۶ ساله صندوق تا امروز تقریبا یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیمه شده فعال داشته ایم که با اجرای این فاز یکباره چتر پوشش بیمه ای صندوق توسعه و جمعیت تحت پوشش دوبرابر می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره مزایای این طرح گفت: یک بیمه اجتماعی معمولا چهار خدمت اصلی ارائه می دهد که شامل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی ، فوت و درمان می شود که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سه خدمت اصلی مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت را ارائه می دهد.

وی افزود: بیمه درمان را معمولا از دستگاههای دیگر می گیریم مانند بیمه درمان روستاییان، همچنین کمیته امداد و بهزیستی هم خودشان بیمه ویژه درمان دارند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!