پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۹۳۶۹

آن‌ها که حقوق پنهان می‌گیرند

وضعیت ثبت اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی نشان داد در لیست دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که درج اطلاعات آنها صفر یا حداقل است، حدود ۲۲ سازمان ورزشی قرار دارند که یا اصلا اطلاعاتی وارد نکرده‌اند یا در معدود مواردی حداکثر ۱۱ درصد ثبت اطلاعات انجام داده‌اند.

با وجود گذشت چهار سال از راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و الزام قانون برنامه ششم توسعه و تکلیف قوانین بودجه برای ورود اطلاعات کارکنان به سامانه، اکنون در سال پایانی برنامه همچنان آمار ورود دستگاه‌ها تامل برانگیز است.

 

این در حالی است که حتی مشروط شدن پرداخت حقوق به گزارش‌های سامانه ثبت حقوق و مزایا هم نتوانسته موجب ورود دستگاه‌های زیادی شود و آخرین گزارشی که اخیر از سوی سازمان اداری و استخدامی به سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد اعلام شد نشان از آمار عجیبی داشت؛ به طوری که حدود ۱۳۰۰ دستگاه حداقل در سال جاری اصلا ورود اطلاعات نداشته‌اند.

 

در بین سازمان‌هایی که درصد ورود آنها به سامانه ثبت حقوق و مزایا صفر است می‌توان به زیر مجموعه‌های وزارت ورزش اشاره کرد که چندی پیش هم لطیفی-رئیس سازمان اداری و استخدامی-به این وزارتخانه و نبود اطلاعات شفاف از زیرمجموعه‌هایش اشاره کرده بود.

 

بر اساس این گزارش، ۱۷ سازمان ورزشی درصد ورود اطلاعات حقوق و دستمزدشان صفر است که از جمله آنها می‌توان به شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس، ‌اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی، اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان اشاره کرد.

 

۱۳ فدراسیون هم در رابطه با حقوق‌های خود در سامانه شفاف سازی نکرده‌اند که عبارتند از فدراسیون‌های کشتی، بوکس، تنیس، تیراندازی، جودو و کوراش، چوگان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، ژیمناستیک، وزنه برداری، ‌کوهنوردی،  فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و فدراسیون ورزش مدارس.

 

اما از زیر مجموعه‌های وزارت ورزش چند مورد فقط  تا ۱۱ درصد ورود اطلاعات داشته‌اند که شامل کمیته ملی المپیک ایران و همچنین فدراسیون‌های بدنسازی و پرورش اندام، موتورسواری و اتومبیلرانی، ورزش همگانی و ورزش‌های رزمی است.

 

مقاومت دستگاه‌های اجرایی در ورود اطلاعات در سامانه حقوق و مزایا در حالی ادامه دارد که مقرر شده بود اگر حداکثر تا ۱۵ آذرماه  اطلاعات در سامانه وارد یا تکمیل نشده باشد ، پرداخت حقوق برای مسئولان مربوطه یعنی بالاترین مقام دستگاه اجرایی به همراه معاونان مالی و اداری یا معاون توسعه منابع انسانی و همچنین ذی‌حساب انجام نشود.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!