پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۹۰۴۶

گوشت چرخ‌کرده یا پنبه رنگ شده؟!

چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن نشان می داد گوشت چرخکرده بسته بندی شده یکی از شرکت ها بعد از شسته شدن زیر آب به رنگ سفید و بافت پنبه ای درآمده است. موضوعی که نگرانی این شهروند را در پی داشت که آیا چیز دیگری غیر از گوشت در این بسته ها عرضه می شود. پرسشی که دبیر انجمن صنعت بسته بندی گوشت کشور به آن پاسخ داد.

مسعود رسولی گفت: اداره دامپزشکی گوشت چرخکرده شرکتی را که در فیلم نشان داده شده  از فروشگاه جمع آوری و آزمایش کرد و مشخص شد که این محصولات هیچ مشکلی ندارند.

 

وی ادامه داد: بافت گوشت چربی، پروتئین و رنگدانه قرمز است. وقتی گوشت شسته می شود این رنگدانه بین آن خارج می شود و بافت پروتیئینی و چربی سفید رنگ باقی می ماند. این آزمایش را با هرگوشت چرخکرده انجام بدهید به همین صورت خواهد شد.

 

دبیر انجمن صنعت بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور با بیان اینکه هر گوشتی را زیر آب بگیرید کم کم رنگ آن سفید می شود، افزود: مدتی پیش این صحبت ها در مورد تن ماهی هم مطرح بود.

 

وی تصریح کرد:این فرد باید به مراجع رسیدگی یعنی سازمان دامپزشکی یا سازمان حمایت مراجعه و شکایت می کرد و آنها نیز رسیدگی می کردند. یا می توانست گوشت مورد نظر را آزمایش کند و اگر چیزی غیر از گوشت بود حتما مسئولیت آن را برعهده می گرفتیم.

 

رسولی با اشاره به اینکه نباید سریعا چیزی را قضاوت کرد، گفت: شرکتی که دراین فیلم نامش پخش شد ۱۵۰۰ نفر پرسنل مستقیم دارد و این اقدام آسیب زیادی به آنها وارد کرده است. لازم به ذکر است که شرکت به این بزرگی هیچ زمان با آبروی خود بازی نمی کند.

 

 

منبع خبر : ایسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!