شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۶۰۴۸
رییس کانون بازنشستگان در گفت‌وگو با فراز:

دولت به وعده‌های خود در قبال بازنشستگان عمل کند

دولت به وعده‌های خود در قبال بازنشستگان عمل کند
«طرح همسانسازی حقوق بازنشستگان» با همه تبلیغاتی در موردش انجام شد یکی از وعده‌هایی بود که دولت تدبیر و امید نتوانست به آن جامع عمل بپوشاند و حالا اقشار بازنشسته در انتظارند تا ببینند سرانجام این طرح در دولت آینده چه خواهد شد.

در کنار سایر شهروندان ایرانی که منتظرند ببینند سرانجام دولت ابراهیم رییسی که با وعده‌های فراوان وارد ساختمان پاستور شد چه می‌شود، بازنشستگان هم چشم به راه انتخاب وزیر آینده تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوخته‌اند.

 

باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی همواره به سیاست‌های این سازمان در خصوص پرداخت حقوق‌ معترض بودند در روزهای اخیر سکوت کرده‌اند تا ببینند در نهایت دولتی که با شعار افزایش رفاه بر سر کار آمده است چه برنامه‌هایی برای آنها دارد. فراموش ‌نکنید که «طرح همسانسازی حقوق بازنشستگان» با همه تبلیغاتی در موردش انجام شد یکی از وعده‌هایی بود که دولت تدبیر و امید نتوانست به آن جامع عمل بپوشاند و در واقع حالا اقشار بازنشسته منتظراند تا ببینند دولت ابراهیم رییسی چگونه می‌خواهد از این خان بگذرد. 

 

یکی از اصلی‌ترین عواملی که از اجرایی شدن این طرح جلوگیری کرد عدم تخصیص بودجه از سوی دولت بود. باتوجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور که بسیاری آن را شکست خورده می‌نامند باید دید دولت چگونه می‌خواهد با بازنشستگان تعامل بکند.

 

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امروز وقت آن است که از دولتی که به زودی کابینه خودش را برای دریافت رای اعتماد به مجلس معرفی می‌کند بخواهیم که به مواضع منسجم تشکل‌های کارگری و بازنشستگی پایبند باشد چون انتخابات به پایان رسیده، تصور نکنند که همه چیز تمام شده است. 

 

علی دهقان‌کیا با تاکید بر اینکه دولت ابراهیم رییسی نباید وعده‌هایی که داده است و همچنین مطالباتی که شهروندان از او و کابینه‌اش می‌خواهد را فراموش کند، به خبرنگار فراز می‌گوید: « باتوجه به دولت‌های گذشته امیدواریم این ذهنیت برای دولت جدید به وجود نیاد که تشکل بازنشستگان مطالبات خود را  فراموش کرده‌اند چون بازنشستگان و کارگران از ما می‌خواهند که دولت را نسبت به وضعیت امروز، هوشیار نگه داریم و نگذاریم که خواسته‌هایی مانند پرداخت بدهی بیش از ۴۰۰ هزارمیلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی  فراموش شود. آنها همچنان در مکاتباتی که با ما دارند می‌خواهد تا به دولت بگوییم مواردی مانند انعقاد قراردادهای موقت در مشاغل دائم جلوگیری کند، تعیین دستمزد بر اساس ۲ شاخص تورم و سبد هزینه‌های خانواده، تامین منابع اجرای بیمه مشاغل قالیبافی، تعیین وضعیت رانندگان، گسترش پوشش بیمه بیکاری، توسعه درمان تامین اجتماعی، استمرار اجرای متناسب‌سازی، واگذاری شرکت‌های سودده به سازمان تامین اجتماعی، و… جلوگیری کند. تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در مورد پیگیری خواسته‌هایی این چنین زیر فشار کارگران و بازنشستگان هستند و ما هم وظیفه داریم از وزیر آینده بخواهیم تا به مطالبات ما اهمیت بدهد و آنها را رفع کند.» 

 

او با بیان اینکه در زمان انتخابات دولت و مجلس و حتی پس از آن، عده‌ای از اعضای تشکل‌ها جلو آمدند و خود را آشنای این و آن معرفی کردند تا بتوانند حمایت ما را برای عده‌ای جلب کنند، ادامه می‌دهد: «افرادی که در زمان انتخابات مرتب با ما در ارتباط بودند مدعی پیگیری کار بازنشستگان و کارگران و از برگِ تشکل‌ها برای امتیاز گرفتن از اطرافیان وزرا و نمایندگان استفاده می‌کنند. در واقع ما را دور می‌زنند و به نام تشکل‌ها و به کام خودشان عمل می‌کنند؛ در حالی که بازنشستگان و کارگران مرتب از تشکل‌های خود می‌خواهند که در وضعیتی قرار گیرند که دولت و مجلس آن‌ها را طرف مذاکره و مشورت قرار دهند. بنابراین ما باید پاسخی برای کارگران و بازنشستگان داشته باشیم و آن‌ها هم می‌پرسند اگر شما از طرف آن‌ها برای ما پاسخی ندارید و اگر خواسته‌های ما را مطرح نکرده‌اید، پس تشکل برای چیست؟ در نتیجه هر زمان در این موقعیت قرار گیریم سرمان پایین است.» 

 

رییس کانون بازنشستگان با تدکری به وزیر اینده کار اضافه می‌کند: «قاعدتا اگر وزیر آینده تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخی داشته باشد و با ایشان وارد مذاکره و مشورت گرفتن و مشورت دادن شویم تا اعتقاد خود را به خواسته‌های کارگران و بازنشستگان ثابت کند، ما هم در کنارشان هستیم اما اگر در این وضعیت پرخطر برادری خود را ثابت نکند، در کنارش قرار نمی‌گیریم. به هر صورت برای اینکه با وزیر پیشنهادی و احتمالا وزیر آینده جلسه داشته باشیم، حتما باید وزن و برنامه‌های دولت را سبک سنگین کنیم. وزیر آینده کار با ۱۴ میلیون کارگر بیمه شده تامین اجتماعی و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مستمری‌بگیر طرف است؛ پس اینگونه هم نیست که صرفا با رای نمایندگان برگزیده شود؛ بلکه باید تشکل‌ها را هم همراه خود داشته باشد و رای اعتماد نمایندگان را به منزله تمام شدن کار خود محسوب نکند.» 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!