شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۱۵۹۲
اسناد هویتی مالک متروپل آبادان در جیب یکی از اجساد زیر آوار پیدا شد

حسین عبدالباقی؛ زنده یا مرده؟

حسین عبدالباقی؛ زنده یا مرده؟
دادستان مرکز خوزستان: با توجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج متروپل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه‌ یکی از قربانیان حادثه که غیرقابل تشخیص بوده، دستور تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت ناجا و پزشکی قانونی صادر شد که هویت وی مورد تایید قرار گرفت.
نویسنده :
سینا جهانی

چغر و بد‌بدن؛ شاید تنها واژه‌ای باشد که امروز حق مطلب را در وصف مالک متروپل آبادان ادا کند. «حسین عبدالباقی»، برج‌ساز به‌نام خطه آبادان که نامش به ده‌‌ها برج و ساختمان و شهرک از جمله برج‌های دوقلو «متروپل» در این شهر گره خورده‌است. متروپل نیمه‌کاره‌ای که،‌ روز دوشنبه فروریخت. در ساعات اولیه سانحه، دادستان ویژه خوزستان اعلام کرد که مالک و پیمانکار این برج «دستگیر شده‌اند».

 

با گذشت حدود یک شبانه‌روز از قوع سانحه، خبر فوت حسین عبدالباقی در رسانه منتشر شد. لیستی از اسامی مصدومین و جان‌باختگان منتشر شد که در آن نام «حسین عبدالباقی» ۳۵ ساله در میان اسامی فوتی‌ها است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به «صدور حکم بازداشت» مالک و پیمانکار پس از سانحه گفت که «عبدالباقی» در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داده‌است.

 

چرا متروپل آبادان فرو ریخت؟

 

اخبار در مورد فوت عبدالباقی در جریان ریزش متروپل همچنان ضدونقیض است. «صادق جعفری چگنی»، دادستان خوزستان حالا اعلام کرده که هویت اجسادی که اسناد شناسایی عبدالباقی در لباس‌شان بود، تایید شده و خبر فوت برج‌ساز افسانه‌ای صحت دارد. سن او در لیست جان‌باختگان، ۳۵ سال عنوان شده و این در حالی است که حسین عبدالباقی، متولد آذرماه ۱۳۶۰ و ۴۱ ساله است.

 

اسامی فوتی‌های متروپل

 

فوت برج‌ساز ثروتمند و پرحاشیه زیر آوار برج خبرساز متروپل، درحالی که خبر بازداشت او دیروز توسط منابع رسمی منتشر شد، چطور یک شبانه‌روز در سکوت خبری باقی‌ مانده‌است؟

 

تا پیش از فروریزش متروپل، شاید نام «عبدالباقی» تنها در آبادان و چند شهر مجاور دهان‌به‌دهان می‌چرخید. ‌نشست‌وبرخاست با بزرگان ادارات دولتی، زمین‌های پرشمار، ثروت وصف‌ناپذیر، دورزدن سازمان‌های نظارتی، ساخت‌وسازهای به ظاهر لوکس اما بی‌کیفیت، همه از مواردی است که نام عبدالباقی و هلدینگش را در خوزستان سر زبان‌ها انداخته‌ بود.

فروریزش متروپل اما، شهرت عبدالباقی را ملی کرد. خبر بازداشت او تنها در طول کمتر از یک روز به «صدور حکم» و بعد به جان‌باختنش زیر آوار متروپل تغییر یافت. حالا، این شهرت کار دستش داده و پرسش‌های بیشتر را در ذهن مردم ایجاد کرده‌است.

 

Untitled خبر بازداشت حسین عبدالباقی، خبرگزاری دولت، ایرنا

 

اگر جسد کشف شده زیر آوار، متعلق به حسین عبدالباقی است، چطور منابع رسمی، از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، خبر بازداشتش را دادند؟ نام مالک ساختمان متروپل آبادان در بین فوت‌شدگان ساختمان متروپل دیده می‌شود، این در حالی‌است که سن درج شده در لیست، با سن عبدالباقی هم‌خوانی نداشته و منابع محلی نیز مدعی‌اند او متواری شده‌است. از سویی دیگر، برخی منابع نیز از بازداشت عبد‌الباقی خبر داده‌اند.

کاربر «ماندانا صادقی» عکسی را در توییتر خود منتشر کرده که می‌گوید متعلق به حسین عبدالباقی در زمان فرار از ساختمان متروپل است.

حسین عبدالباقی

در یک فایل صوتی که تایید اصالتش برای روزنامه اینترنتی فراز ممکن نیست، یکی از کارگران متروپل می‌گوید: «ما به عبدالباقی گفتیم ساختمان داره می‌لرزه آقای عبدالباقی. عین ۳ بارش رو گفت شما توهم زدید. بیرون نرید بذارید کارگرها سر کار باشند. همان لحظه ساختمان ریزش کرد.»

ابهامات بیشتر شده است. حضور مالک متروپل در محل حادثه، عصر روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران توسط فرماندار ویژه آبادان تایید شده بود. این در حالی است که کارمند دفتر پروژه واقع در برج متروپل، از حضور عبدالباقی در زمان وقوع حادثه در محل اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

پاسخ به همه این پرسش‌ها حالا تنها از دست مراجع رسمی بر‌می‌آید. همه ابهامات ماجرا، از اعلام دستگیری قطعی عبدالباقی تا خبر فوت او زیر آوار متروپل و حتی متواری شدنش...

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!