شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۹۴۰

بی‌تدبیری برای بحران کم‌آبی شهرها را خالی از سکنه می کند

بی‌تدبیری برای بحران کم‌آبی شهرها را خالی از سکنه می کند
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بیش از ۳۰۰ شهر در کشور با تنش آبی مواجه بوده که ادامه مدیریت غیر کارشناسی در این حوزه می تواند شرایط را بدتر کند.

اسماعیل حسین زهی با اشاره به اقدامات لازم جهت کنترل بحران کم آبی در کشور، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۰ بحث آب رسانی به روستاها و مناطقی که دچار تنش آبی هستند را پیش بینی کرده است. امروز بیش از ۳۰۰ شهر در سطح کشور با مشکل تنش آبی مواجه هستند. اگر دولت تدبیر جدی در این حوزه نکند حتی شهرهایی که دارای جمعیت بالایی هستند به دنبال تنش آبی خالی از سکنه خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز مهم ترین مشکل در این حوزه بحث مدیریت منابع آب است. مدیریت صحیحی در خصوص آب های مرزی صورت نگرفته و ما یک قانون یکنواخت برای کل کشور پیچیده ایم و امروز کشورهای همسایه از آب های مرزی استفاده کرده و ما نیز کاری نمی کنیم.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این امکان وجود دارد تا بخش قابل توجهی از روستاها از طریق آب های مرزی آبرسانی شوند اما نیازمند مدیریت صحیحی است‌. دولت و وزارت نیرو باید مدیریت صحیحی در حوزه آب اعمال کنند. در بعضی از مناطق سدهایی ساخته شده که متاسفانه آب ها در پشت آن ها تبخیر می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکلات ما به بحث مدیریت منابع آب باز می گردد. در بعضی از مناطق حوزه انتخابیه بنده عمق سفره های آب زیرزمینی به حدود ۶ متر رسیده است چراکه بدون مطالعات و کار کارشناسی بر روی رودخانه ای که بارندگی در آنجا پایین است سد ساخته شده است‌. حدود چندین سال است که ما با خشکسالی روبه رو هستیم و بیشتر قنات ها و سفره های آب زیرزمینی در حال خشک شدن بوده و برخی از روستاها خالی از سکنه شدند.

وی افزود: نیاز ما اعمال یک مدیریت صحیح در این حوزه می باشد. متاسفانه وزارت نیرو در سال های گذشته نه تنها تدبیر کارشناسی در این حوزه نداشته بلکه برخی از اقدامات غیرکارشناسی به بدتر شدن شرایط نیز منجر شده که نتیجه آن مهاجرت مردم از روستاها به شهرها شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!