جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۶۱۷۱
نماینده موافق وزیر پیشنهادی بهداشت:

پزشکان عمومی انگیزه کار در مناطق محروم را ندارند

پزشکان عمومی انگیزه کار در مناطق محروم را ندارند
نماینده مردم مینودشت و مراوه‌تپه گفت: کرونا امروز نه تنها یک چالش بهداشتی بلکه چالشی امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است و قدرت مدیریت کرونا و مقابله با آن قطعا نشان دهنده قدرت آن کشور و حاکمیت و سیاست آن کشور است.

«رضا آریان‌پور» نماینده مردم مینودشت و مراوه‌تپه در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان به عنوان موافق او سخن گفت.

او در ابتدای صحبت‌های خود گفت:‌ دیروز در مورد دکتر عین الهی به عنوان مخالف صحبت کردند و امروز به عنوان موافق نکاتی را می‌گویم. من به عنوان پزشک و عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم دغدغه‌هایی را دارم، چرا که بیشترین مراجعات به نمایندگان شاید به مباحث پزشکی و درمانی باز می گردد.

او با بیان اینکه نظام سلامت کشور یکی از پرافتخارترین حوزه‌های کشور است و در سطح بین المللی هم حرف برای گفتن دارد، گفت:‌ حاصل 40 سال نظام جمهوری اسلامی امروز نظام سلامتی است که در حوزه بهداشت و درمانی در دورترین روستاها نیز امکانات وجود دارد. امروز در تهران و کلانشهرها بیمارستان هایی داریم که از نظر سطح خدمات و کیفیت حرف برای گفتن دارند.

نماینده مردم مینودشت و مراوه تپه اضافه کرد: شاید بسیاری از حرف ها مبتنی بر توریسم درمانی و حضور اروپایی ها برای درمان در ایران بخشی برای وجود چنین امکاناتی است. شاید وجود این بیمارستان ها بیشتر در بخش خصوصی معطوف باشد و مردم نتواند از آنها استفاده کند اما واقعا چنین بیمارستان هایی داریم. در نقاط محروم نیز بیمارستان هایی داریم که ممکن است حداقل امکانات و نیروی انسانی را نداشته باشند.

آریان‌پور گفت: البته نظام سلامت که در غرب آسیا و خاورمیانه برای کشور در سطح بین المللی افتخار کسب کرده با چالش هایی نیز روبرو است. امروز بزرگترین چالش نظام سلامت کشور ما و دنیا کرونا است و وزیری منتخب به عنوان محور مدیریت کرونا باید فردی باشد که توانمندی ها و شاخص های لازم را داشته باشد.

او تاکید کرد: کرونا امروز نه تنها یک چالش بهداشتی بلکه چالش امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است و قدرت مدیریت کرونا و مقابله با آن قطعا نشان دهنده قدرت آن کشور و حاکمیت و سیاست آن کشور است و باید وزیری را در این محور قرار بدهیم که در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد و بتوانیم به مدیریت آینده کرونا در این کشور امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: چالش دیگری که در سیستم بهداشت داریم، مساله نیرو است. دوستان درباره کمبود نیرو در مناطق محروم و کاهش ظرفیت ها سخن گفتند و این درست است که کمبود پزشک داریم اما آنچه این کمبود را تشدید می‌کند نبود برنامه مناسب برای حفظ و نگهداری این پرستاران و پزشکان است. امروز پزشکان عمومی انگیزه کار در مناطق محروم و اورژانس ها را ندارند. پرستاران ما توسط کشورهای همسایه و اروپایی جذب می شوند.

آریانپور گفت: آیا فقط با افزایش ظرفیت می‌توان تعداد نیروها را زیاد کرد؟ با افزایش ظرفیت و هزینه میلیاردی جز شناسایی و آموزش نخبگان و دو دستی تقدیم کردن آنها به کشورهای دیگر شاید کار دیگری نکرده باشیم و باید برنامه هایی برای حفظ و نگهداری نیروها داشته باشیم.

او با اشاره به دیگر چالش‌ نظام سلامت کشور گفت: چالش دیگر نظام سلامت بحث پرداختی از جیب مردم است. امروز پدیده‌ای به اسم زیرمیزی که نصیب درصد بسیار اندکی از پزشکان می شود، آبروریزی کل جامعه پزشکی را در پیش دارد چرا که برای مردم مشکل ایجاد کرده و ما وزیری می‌خواهیم که برای این موضوعات برنامه داشته باشند.

آریانپور با بیان اینکه عین اللهی هم براساس شاخص‌های فردی و هم تجارب کاری و شاخصه های علمی فردی است که ما نمایندگان موافق ایشان هستیم و کمیسیون بهداشت و درمان به این نتیجه رسیده که توانایی مدیریت سیستم بهداشت ودرمان و مقابله با این چالش ها را دارد، گفت:  به همه عزیزانی که توسط آقای رئیس جمهور معرفی شده اند احترام می گذارم اما اگر در نظر بگیریم که 50 درصد وزاری معرفی شده سوابق اجرایی و رشته تحصیلی آنها با حوزه ماموریت همخوانی دارد و یکی از آنها دکتر عین اللهی است.

او افزود: او سال ها معاون وزیر و رئیس بیمارستان بوده است. کسی که در میدان نبوده و کار میدانی نکرده و عرصه بهداشت و درمان را از نزدیک نمی شناشند توانایی مدیریت چنین وزارتخانه ای را ندارد. ایشان با توجه به سوابق علمی و تجربی توانایی مدیریت این حوزه را نیز دارد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!