پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۵۴۸۴

غیرقانونی بودن دریافت هزینه نسخه الکترونیک در داروخانه‌ها

غیرقانونی بودن دریافت هزینه نسخه الکترونیک در داروخانه‌ها
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان هزینه نسخه الکترونیک داروخانه‌ها را پرداخت می‌کند، گفت: دریافت هرگونه هزینه‌ از بیمار برای نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها غیرقانونی است.

مصطفی سالاری روز چهارشنبه در سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با عنوان «آینده نگاری منابع تامین اجتماعی، وصول مطالبات و پایداری منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی» برگزار شد، اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی بیمه، هزینه تبدیل نسخه دست نویس به نسخه الکترونیکی توسط سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌ها پرداخت شده و هزینه‌ای از بیمه شدگان دریافت نخواهد شد.

وی تاکید کرد: مصوبه شورای عالی بیمه از طریق مجاری قانونی به داروخانه‌ها ابلاغ شده و از ۹ مرداد ماه بابت هر نسخه الکترونیک مبلغ چهار هزار تومان به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

سالاری افزود: برخی داروخانه‌ها قبل از تصویب و ابلاغ این قانون به صورت خودسرانه مبالغی را از مردم دریافت کرده‌اند، که این اقدام بطور قطع غیرقانونی بوده و داروخانه ها مکلف به بازگرداندن این مبالغ هستند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر مطلبی در فضای مجازی منتشر شده بود که با حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی و نوشتن دارو در سربرگ پزشکان، با مراجعه به داروخانه اعتبار بیمه بیمار در سامانه تامین اجتماعی چک و مبلغ ۵۱۵۰ تومان برای او فاکتور می‌شود.

جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان نیز ۶ مردادماه در گفت وگو با ایرنا در این رابطه گفته بود: دریافت هزینه بابت نسخه‌نویسی در خدمات الکترونیک با حذف دفترچه‌های بیمه قانونی بوده و انجمن داروسازان منتظر مصوبه هیات وزیران در این زمینه است. 

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه ۹۹ در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

بنابر این، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

به گفته مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم از اول اسفند ماه، بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه کارت ملی می‌توانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.

بنابر اظهارات وی، در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الکترونیک، پزشکان می‌توانند نسخه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشکان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه‌های کاغذی خواهد داشت.

‌همچنین هر بیمه‌شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی می‌تواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.

منبع:  ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!