شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۷۴۱۱

بیمه رایگان یک‌ساله برای قالیبافان

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ هزار قالیباف و فعال حرف مرتبط در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که در سال نخست طرح، قالیبافان فاقد هیچگونه خدمات و مشمولیت تحت پوشش بیمه ای رایگان قرار می گیرند.به گزارش خبرآنلاین، فرحناز رافع گفت

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ هزار قالیباف و فعال حرف مرتبط در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که در سال نخست طرح، قالیبافان فاقد هیچگونه خدمات و مشمولیت تحت پوشش بیمه ای رایگان قرار می گیرند.

به گزارش خبرآنلاین، فرحناز رافع گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالیبافی و حرف مرتبط در سراسر کشور فعال هستند که فقط حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه‌ای می باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود افزون بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فعال مستمر قالیبافی در کشور وجود دارد گفت: مهمترین برنامه حمایتی از جامعه قالیبافی، فرش بافی، جاجیم و گلیم بافی و همچنین حرف مرتبط، انجام حمایت بیمه ای و ارائه خدمات مرتبط است.

رافع تاکید کرد: در همین خصوص و در تفاهم نامه همکاری که میان مرکز ملی فرش ایران با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امضا شده است، ارائه خدمات بیمه اجتماعی در خصوص بازنشستگی، پیری از کارافتادگی کلی و فوت مشمولین مورد توافق قرار گرفته است.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: همه تلاش مرکز ملی فرش و وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به این موضوع بوده که تعداد بیمه‌گذاران حوزه قالیبافی در کشور را افزایش دهد و در این راستا در حال رایزنی و پیگیری موارد مربوطه می باشد.

رافع افزود: مرکز ملی فرش ایران، اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند، را عملیاتی نموده و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه ای بوده که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!