شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ 30 March 2024
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۶۶۲۵

سفید کردن چهره زنان کار هیات امنای گورستان بود

به گزارش ایرنا، عصر پنجشنبه گذشته که تعدادی از شهروندان رویان برای زیارت اهل قبور و فاتحه‌خوانی بر مزار درگذشتگان خود به آرامگاه این شهر رفتند، با سنگ قبرهای مخدوش شده‌ای مواجه شدند که تصویر روی آن با رنگ پوشانده شده و مشخص نبود چه فرد یا افرادی اقدا

به گزارش ایرنا، عصر پنجشنبه گذشته که تعدادی از شهروندان رویان برای زیارت اهل قبور و فاتحه‌خوانی بر مزار درگذشتگان خود به آرامگاه این شهر رفتند، با سنگ قبرهای مخدوش شده‌ای مواجه شدند که تصویر روی آن با رنگ پوشانده شده و مشخص نبود چه فرد یا افرادی اقدام به حذف تصویر از روی آن‌ها کرده بودند. این اتفاق فقط در مورد سنگ قبرهایی دیده شد که تصویر صورت بانوان درگذشته روی آن‌ها حکاکی شده بود. خانواده این درگذشتگان پس از مشاهده سنگ قبرهایی که تصویر بانوان با رنگ پوشانده شده بود، به این اقدام معترض شدند و از هیأت امنای آرامگاه و مسئولان شهر درخواست پیگیری موضوع برای روشن شدن دلیل این اقدام را مطرح کردند.

روح‌الله مازندرانی ر از شهروندان رویانی که تصویر چهره مادرش روی سنگ قبر با رنگ پوشانده شده نیز اقدام به ثبت شکایت رسمی از مسببان این موضوع کرده و به خبرنگار ایرنا می‌گوید: این رفتار چه از نظر اخلاقی و چه از نظر حقوقی زیر سئوال است. با مشاوران و کارشناسان حقوقی مشورت کردم و حتی پیگیر استفتائات مراجع تقلید نیز شدم. از هر نظر این تصمیم پسندیده نیتس و معتقدم که یک بی‌احترامی آشکار به فرد درگذشته و خانواده او محسوب می‌شود.

این شهروند اهل رویان اظهار می‌کند: عصر پنجشنبه پس از حضور در آرامگاه برای فاتحه‌خوانی با این اقدام مواجه شدم و در پیگیری از دفتر هیأت امنا متوجه شدم که هیأت امنا این تصمیم را گرفته و اجرایی کرده است. رئیس هیأت امنا نیز این موضوع را تأیید کرد. پس از آن با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و موضوع صورتجلسه شد و اکنون نیز پیگیر شکایت هستم.

وی خاطرنشان می‌کند: طبق نظر و فتوای تعدادی از مراجع تقلید اگر تصویر با حجاب اسلامی باشد و مفسده نداشته باشد منعی برای قرار گرفتن آن روی سنگ قبر وجود ندارد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!