پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۹۵۴

72میلیارد تومان پول «مردم بی‌خبر» در جیب «همراه‌اول»

72میلیارد تومان پول «مردم بی‌خبر» در جیب «همراه‌اول»
«واریز ماهانه 2میلیارد تومان از جیب مردم به حساب اپراتور همراه اول کشور در غالب حمایت از تیم ملی فوتبال در حالی که سامانه فوتبال 3090* سه سال پیش تعطیل شده»؛ خبری که دو روز پیش به نقل از وزیر ارتباطات منتشر شد. پیگیری دوباره خبرنگار «فراز» موجب شد تا

«واریز ماهانه 2میلیارد تومان از جیب مردم به حساب اپراتور همراه اول کشور در غالب حمایت از تیم ملی فوتبال در حالی که سامانه فوتبال 3090* سه سال پیش تعطیل شده»؛ خبری که دو روز پیش به نقل از وزیر ارتباطات منتشر شد. پیگیری دوباره خبرنگار «فراز» موجب شد تا اصغر مسعودی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تماس با وزارت ورزش و جوانان جزییات بیشتری از این ماجرا روشن شود.

در گزارش روز دوشنبه «فراز» با تیتر «دست در جیب مردم تا کی؟» نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به «فراز» گفته بود: «وزارت‌ ارتباطات به دلیل اعطای مجوز به این سامانه‌ها و وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان متولی امور مربوط به فوتبال باید در این‌باره پاسخگو باشند.» طبق پیگیری خبرنگار «فراز»، وزارت ورزش و جوانان با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع، پاسخگویی به آن را به فدراسیون فوتبال محول کرد.

از ماجرا خبر نداریم

در ادامه این پیگیری‌ها مازیار ناظمی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پس از دو روز پاسخ ندادن به تماس‌ها، از طریق پیامک به «فراز» گفت: «نمی‌توانم به تلفن شما پاسخ دهم و از این ماجرا هم خبری ندارم، باید برای کسب اطلاعات با فدراسیون فوتبال تماس بگیرید.»

پس از آن درحالی که سخنگوی فدراسیون فوتبال به تماس‌ها پاسخ نمی‌داد، پس از تلاش‌های بعدی، مهدی علوی در گفت‌وگوی پیامکی با «فراز» اعلام کرد که «این موضوع را از بخش مربوطه سوال کردم بنابراین نتیجه را به شما خواهم گفت.» پس از گذشت چند ساعت از دادن این وعده، تا لحظه تنظیم این گزارش، از سوی این مقام مسوول در فدراسیون فوتبال، پاسخی دریافت نشد.

پیگیری نماینده، پرده دیگری از ماجرا برداشت

در نهایت یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اگرچه از این موضوع بی‌اطلاع بود اما وعده پیگیری قضیه را به «فراز» داد. مسعودی با تماس با مسوولان وزارت ارتباطات و کسب اطلاعات بیشتر درباره این خبر، می‌گوید: «قرارداد سامانه فوتبال 3090* با اپراتور همراه اول که با هدف حمایت از تیم‌ملی فوتبال و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بوده، سه سال پیش به پایان رسیده است. به عبارت دیگر، تیم‌های ورزشی با این اپراتور قراردادی را امضا می‌کنند که مدت زمان آن چند سال پیش تمام شده اما درحالی که مردم بی‌خبر هستند همچنان از حساب‌شان به این سامانه پول واریز می‌شود و حالا وزارت ورزش و جوانان بی‌تقصیر است چراکه این پول‌ها به تیم‌های ورزشی واریز نشده و نمی‌شود بلکه اپراتور همراه اول باید این اپلیکیشن را غیرفعال می‌کرد.»

دستور توقف سامانه صادر شود

به گفته این نماینده مجلس «حالا وزیر ارتباطات که پیگیر حقوق مردم شده باید به اپراتور همراه اول دستور توقف فعالیت این سامانه را بدهد. اگرچه این اپراتورها مربوط به بخش خصوصی می‌شوند اما آقای آذری‌جهرمی طبق قانون وظیفه نظارت بر این شرکت‌ها را دارد.»

آیا مردم راضی هستند؟

مسعودی نکته مهم دیگر را پول‌های جمع شده در این سامانه در سه سال گذشته عنوان می‌کند و می‌گوید: «باید اپراتور همراه اول اعلام کند 72میلیارد تومانی که در این سال‌ها به سامانه فوتبال واریز شده در کجا هزینه شده است؟ چراکه مردم زمانی نسبت به کم شدن از موجودی حساب‌شان و واریز مبلغ به سامانه فوتبال رضایت دادند که آن پول برای کمک به حساب تیم‌ملی فوتبال و دو باشگاه ورزشی واریز شود نه جای دیگر.»

مدعی‌العموم وارد قضیه شود

به گفته این نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس «اگر اپراتور همراه اول تکلیف این پول را مشخص نکند که در کجا هزینه شده حتی مدعی‌العموم باید وارد ماجرا شود تا کسب وضعیت این درآمدها که شبهه هم دارد، شفاف‌سازی شود. البته این موضوع جای بررسی بیشتر دارد و ابتدا باید وزارتخانه‌های ارتباطات و ورزش و جوانان پیگیری آن را انجام دهند و پس از آن اگر به نتیجه‌ای نرسیدند، مدعی‌العموم وارد شود.»

سکوت 3ساله اپراتور همراه اول

تاکید مسعودی بر این است که «پرسشی که همچنان به قوت خود باقی است این است که چرا وقتی قرارداد این طرح به پایان رسیده این برنامه متوقف نشده و به اطلاع مردم هم نرسیده آنهم وقتی که هیچ پولی برای تیم‌های ورزشی واریز نشده است.»

حالا با این سخنان نماینده مجلس باید منتظر اقدام‌ها و خبرهای بعدی وزارت ارتباطات بود تا تکلیف پول مردم هرچه زودتر روشن شود. به‌نظر می‌رسد در گام نخست باید اپراتور همراه اول پاسخگوی حقوق ضایع شده مردم باشد؛ مبالغی که تاکنون از جیب آنها کم و به حساب این شرکت واریز شده و درباره آن در سه سال گذشته حتی کلمه‌ای نگفته و حالا وزیر ارتباطات پرده از این ماجرا برداشته است.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!