جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۳۲۸۰

بازگشت شایعات قدیمی در مورد همسر علیف

بازگشت شایعات قدیمی در مورد همسر علیف
خبر جنجالی سال ۲۰۱۰ در مورد همسر الهام علیف بار دیگر پس از سال‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز شده است.
نویسنده :
مونس نظری

در دسامبر ۲۰۱۰ مهربان علیف، همسر الهلم علیف رییس جمهوری جمهوری آذربایجان به سوژه‌ی بی‌سابقه‌ روزنامه‌های خارجی تبدیل شد.

 

در آغاز، روزنامه‌ی راست‌گرای ایتالیایی Il Foglio، در سوم دسامبر همان سال مقاله‌ای منتشر کرد که در آن از دیپلمات‌هایی ناشناس به عنوان مرجع یاد کرده و گفته بود در برلین «دیدارهایی غیر‌رسمی»، با ماهیت عاشقانه «مهربان علیف» و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس رخ داده است.

 

سپس در دوازدهم دسامبر، روزنامه‌ی گاردین، داستانی را در مورد یک سند ویکی‌لیکس منتشر کرد؛ که مطابق گزارش‌ها توسط یکی از کارکنان سفارت ایالات‌متحده در باکو تهیه شده بود و نفود سیاسی و منافع تجاری خانواده‌ی علی‌وا را توصیف کرده و در مورد احتمال استفاده‌ی بانوی اول از جراحی پلاستیک حدس‌هایی زده بود.

 

اتهامات واردشده از سوی روزنامه‌ی Il Foglio، به همراه گالری عکسی با عنوان «خیلی زیبا برای بانوی اول»، مهربان علیف را به صدر خبرهای جنجالی روزنامه‌ها آورد.

 

هیچ رسانه‌ای در باکو جرات نکرد کوچکترین خبر یا اشاره‌ای به این موضوع منتشر کند اما گزارش روزنامه‌ی ایتالیایی، بسیاری از آذربایجانی‌ها را شوکه کرد و انتشار این داستان به یکی از داغ‌ترین موضوعات بحث در پایتخت آذربایجان تبدیل شد.

 

ساکنان باکو با دسترسی به ترجمه‌های روسی که از هشتم دسامبر در رسانه‌های آنلاین روسی و ارمنی منتشر شدند، از عطش خود برای شایعات و کنایه‌ها کاستند.

 

سرانجام دولت باکو ناچار شد به این شایعات واکنش نشان بدهد. دفتر همسر الهام علیف در بیانیه‌ی ۹ دسامبر بیانیه‌ای خشم‌آلود در مورد این شایعات ممتشر و آن‌ها را به شدت تکذیب کرد. در این بیانیه آمده بود «برخی نیروهایی که علاقه‌ای به اعتبار روزافزون کشور آذربایجان و اقتدار بین‌المللی بانوی اول این کشور نداشته‌اند» این مقاله را منتشر کرده‌اند. باکو همچنین خواستار عذر‌خواهی علنی و بازپس گرفتن کامل ادعاها از جانب این روزنامه‌ ایتالیایی شده بود.

 

نمایندگان روزنامه‌ ایتالیایی اما هیچ پاسخی به این درخواست‌ها ندادند. تنها چند رسانه نزدیک به دولت باکو بیانیه دفتر همسر علیف را بدون اشاره به مقاله‌ اصلی منتشر کردند

 

سند ادعایی سفارت ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۰، مهربان علیف را به عنوان نماینده‌ای توصیف کرده بود که هرگز در پارلمان دیده نشده و «در مورد مسائل سیاسی نیز اطلاعات ضعیفی دارد». این سند همچنین فاش کرد که او «جراحی‌های زیبایی قابل توجهی روی صورتش انجام داده است و به همین دلیل هم نمی‌تواند خیلی از حالات چهره را به درستی نشان دهد.» لباس‌های او نیز حتی در دنیای غرب، «تحریک‌آمیز» توصیف شده بودند.

 

اکنون پس از سال‌‌ها این گزارش بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی بازنشر و به اشتراک گذاشته می‌شود. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با بحث در مورد این موضوع، مشروعیت اخلاقی و سیاسی خانواده علیف را زیر سوال می‌برند.

 

گفتنی است الهم علیف در سال ۱۳۹۵، مهربان همسر خود را که پیش از آن نماینده مجلس باکو بود به سمت معاون اولی رییس جمهوری منصوب کرد. این زوج به همراه فرزندان‌شان همچنین نفوذ گسترده‌ای در اقتصاد کشور دارند.

 

 

منبع خبر : eurasianet.org
منبع: eurasianet.org
برچسب ها:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
-
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
0
دکل نفتی که از ایراد دزدیدن جراحی پلاستیک چه اشخاصی شده
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!