شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۵۱۹۱۶

درخواست کمک برای نجات مادر دو کودک نابینا

درخواست کمک برای نجات مادر دو کودک نابینا
وضعیت اقتصادی نه چندان مناسب یک زوج در شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه وهمچنین شرایط نامناسب دو کودک نابینای آنها روز به روز عرصه را برای ادامه زندگی مشترک براین این زوج تنگ تر می کرد تا عاقبت آنچه نباید اتفاق می افتاد، به وقوع بپیوندد.
نویسنده :
شهریار کریمی

سرانجام در غروبی غمباریکباردیگر بین پدر و مادر کودکان مشاجره ای صورت گرفت که نهایتا این مشاجربالا گرفت و منجر به درگیری فیزیکی میان آنها شد که نهایتا پایان این درگیری رنگ خون به خود گرفت و درنهایت تاسف پدر دو دخترنابینا براثر جراحات ناشی از چاقوی آشپزخانه از دنیا رفت، مادرشان راهی زندان زنان و کودکان نیزبه جهت نگهداری به موسسه خیریه «دارالحسان» سنندج فرستاده شدند.

 

عصرششم اردیبهشت ۱۳۹۸ مرکز فوریتهای پلیس شهرستان پاوه در جریان یک درگیری منجر به فوت قرار گرفت. پس از آن گروهی از ماموران انتظامی این شهرستان به محل حادثه اعزام و موضوع قتل در دست بررسی قرار گرفت. پس ازآن با تحقیقات و بازپرسی های ماموران آگاهی همسرمقتول لب به اعتراف گشود و پرده ازاختلافات چند ساله خود و همسرش برداشت و تایید کرد در آخرین درگیری بین او و همسرش عنان اختیار از کف داد و با وارد کردن ضربات کارد آشپزخانه به همسرش او را به قتل رسانده است.

 

این زن متهم به قتل پس ازصدورحکم قصاص درمحضردادگاه بارها از این اقدام خود اظهار ندامت و پشیمانی کرد و از اولیای دم مقتول درخواست گذشت از اجرای حکم قصاص کرد. اولیای دم مقتول در اجرای حکم قصاص بسیاراصرارداشتند اما؛ تلاش وصف ناپذیرگروه صلح انجمن حمایت از زندانیان پاوه و ارورامانات و فعالین عرصه صلح و سازش قتل و همچنین درد ناشی ازبی قراری دو کودک ناینای متهم به قتل باعث شد تا دل اولیای دم مقتول در آستانه اجرای حکم به نفع دو کودک نابینا به رحم آید و به صورت مشروط رضایت خود ازعدم اجرای حکم قصاص را اعلام کردند.

 

اولیای دم مقتول به متهم به قتل اعلام کردند در صورت فراهم نمودن مبلغی جهت فراهم کردن سرپناهی که به نام دو کودک نابینا در محضرثبت اسناد رسمی ثبت شود رضایت خود نسبت به عدم اجرای حکم قصاص را اعلام خواهند کرد.

 

در این راستا «جلیل علیزاده» مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات با نظارت دادستان شهرستان پاوه طی یک فراخوان از هموطنان نیکوکار برای کمک به نجات مادردو دختر نابینا درخواست کمک کرد. درنتیجه این فراخوان تا این لحظه حدود ۸۰ میلیون تومان برای نجات مادر کودکان و تامین مسکن آنها تامین شده است. علیزاده در گفتگو با خبرنگار فراز گفت:« اولیای دم مقتول به شرط تامین سرپناه برای کودک نابینا سازشنامه ای را به امضاء رسانده اند. این موضوع بسیار دردناک است که دو دختر نابینای کم سن و سال در این شرایط که از نعمت پدربی بهره شده اند، مادر خود را نیزازدست دهند.

 

اولیای دم مقتول نیزبا حضور فعالین عرصه صلح و سازش قتل و همچنین دیدن بی تابی کودکان در راستای کمک به تامین سرپناه کودکان و حمایت از آنها این شرط را برای ثبت رضایت خود اعمال کرده اند. کمک به نجات این زن محکوم به قصاص در واقع یک تیرو سه نشان است، هم مادری از چوبه دار رهایی می یابد و هم دو کودک نابینا ارای سرپناه می شوند.»

هموطنان نیکوکاری که قصد دارند به نجات جان مادر دو کودک نابینا و تامین سرپناه آنها کمک کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت 6037997599165587 که متعلق به انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات می باشد و تحت نظارت دادستان این شهرستان می باشد واریز نمایند.

 

گزارش تکمیلی در این خصوص توسط فرازبه اطلاع هموطنان نیکوکار خواهد رسید.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!