سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۶۰۰۰

جواد عزتی؛ از بابا اتی تا زخم کاری

جواد عزتی؛ از بابا اتی تا زخم کاری
عزتی بازیگری است که ابتدا خودش را با فیلم‌ها و سریال‌های طنز به مخاطب نشان داد و حالا بازیگری است که از پس هر نقشی برمی‌آید.

جواد عزتی از آن دسته بازیگرانی است که در سال‌های اخیر می‌توان گفت خودش را به عنوان یکی از بهترین بازیگرهای حال حاضر سینما معرفی کرده است. بازیگری که ابتدا خودش را با فیلم‌ها و سریال‌های طنز به مخاطبش خود را نشان داد و حالا بازیگری است که از پس هر نقشی برمی‌آید. عزتی بازیگری را از ۱۵ سالگی و تیاتر شروع کرد و بعد از شش سال با بازی در مجموعه‌ی «قصه‌های شبانه» به کارگردانی سعید آقاخانی به تلویزیون راه پیدا کرد. بازی او در نقش بابا اِتی قهوه‌ی تلخ، لطیف دردسرهای عظیم یا منصور فیلم هزارپا به شدت پررنگ و فراموش نشدنی است و حالا در جدیدترین بازی خود در زخم کاری باز هم نشان داده که هم چنان می‌تواند یکی از بهترین بازیگران سینما و سریال ایران باشد.

بازیگری را در تئاتر آموخت و با فیلم طلا و مس ساخته همایون اسعدیان پا به سینما گذاشت. در چندین فیلم سینمایی ماجرای نیمروز، اکسیدان، لاتاری و هزارپا بازی کرد که در تاریخ اکران خود جز پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران بوند. در این سال‌ها اثبات کرده است که چه نقشی به او بدهند تفاوتی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند از پس نقش‌های مختلف بربیاید. او تا  کنون سه بار نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده‌است و توانسته جوایز داخلی و بین‌الملی مختلفی را از آن خود کند. با هم چند بازی او در فیلم‌های مختلف را مرور می‌کنیم.

 

طلا و مس

بازی جواد عزتی در طلا و مس اولین بازی او در سینما است. فیلمی که همایون اسعدیان در سال ۱۳۸۹  آن را ساخت. این فیلم داستان سیدرضا طلبه‌ای که به تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده، تا در کلاس‌های استاد اخلاقی که وصف او را بسیار شنیده‌است شرکت کند. اما متوجه بیماری اسکلروز چندگانه همسرش زهرا می‌شود و به ناچار برای تهیه هزینه درمان او تغییراتی در شیوه زندگی‌اش می‌دهد.

هزارپا

فیلم هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سبک کمدی ساخته شد و هنوز هم دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است. داستان این فیلم درباره رضا نیازی  با بازی رضا عطاران و دوستش منصور که جواد عزتی نقش آن را بازی می‌کند، است. رضا نیازی از طریق مادرش متوجه می‌شود که دختر صاحب کارش الهام نذر کرده‌است که با یک جانباز ازدواج کند. به‌همین دلیل رضا که در تصادف پای خود را از دست داده تصمیم می‌گیرد خود را به دختر نزدیک کند تا بتواند با او ازدواج کند. رضا وارد آسایشگاه جانبازان می‌شود که دختر مدیر آنجاست. جواد عزتی برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر مرد در جشن حافظ شد.

ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز فیلمی به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که فیلمنامه‌اش توسط محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی نوشته شده است. این فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. موضوع این فیلم به ترورهای سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۱۳۶۰ و اتفاقات بعد از عزل ابوالحسن بنی صدر می‌پردازد که منتقدان بسیاری هم داشت. عزتی برای این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شد.

زخم کاری

زخم کاری در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی محمدحسین مهدویان ساخته شده است. سریالی که نقش اول آن را جواد عزتی بازی می‌ند و حواشی هم داشت. قسمت هفتم این مجموعه به دلیل عدم تفاهم عوامل تولید و تیم نظارت توقیف شد و سپس بعد از چهار روز پخش شد. همچنین کارگردان این سریال که به کارگردانی درون ساختار معروف است در معترض به سانسور شد.  پخش قسمت نهم این مجموعه در ۸ مرداد توانست ۲۰ میلیون و ۴۲۰ هزار دقیقه تماشا به ثبت برساند و رکورد پیشین برای هم‌گناه با ۲۰ میلیون و ۱۷۰ هزار دقیقه را بشکند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!