چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۵۲۵
پس از فروش کلیه

نوبت به «تخمک‌ فروشی» رسید!

نوبت به «تخمک‌ فروشی» رسید!
آنچه این روزها بر در و دیوار شهر، در کنار فروش کلیه و کبد و ... دیده می‌شود، آگهی خرید تخمک از زنان است؛ آگهی‌هایی با این مضمون که «بانوان زیر ۳۰ سال، با اهدای تخمک، ۴ میلیون دریافت کنید»! البته قیمتی که در این آگهی‌ها درج شده، بسیار پایین است و با جست‌وجو در فضای مجازی با قیمت‌های چند برابری مواجه می‌شویم. بدیهی است که با توجه به سخت و سخت‌تر شدن معیشت مردم در مواجهه با تداوم گرانی‌های بدون کنترل، چنین آگهی‌هایی می‌تواند برای برخی وسوسه کننده باشد و سلامت و حتی گاهی جان آنان را به خطر اندازد. اما متاسفانه، برخلاف ادعاهای نهادهایی مانند پلیس فتا، که هدفش، جلوگیری از چنین تخلف‌هایی در فضای مجازی است، دلالان اینترنتی هم‌چنان در زمینه «تهیه و توزیع» انواع اعضای بدن انسان! به کسب و کار پر رونق خود ادامه می‌دهند. اهدای اعضای بدن و این روزها اهدای تخمک، به یک تجارت گسترده و شبکه‌ای تبدیل شده است؛ شبکه‌ای که در آن، دلالان، پزشکان، پرستاران، ماماها، و البته زنان و دختران فقیر حضوری فعال دارند.
نویسنده :
آذر فخری

 وضعیت بحرانی اقتصادی، موجب شده برخی از زنان و دختران وارد تجارت سیاه رحم اجاره‌ای و فروش تخمک شوند. تجارتی که در سایه فقر در حال گسترش است و می‌رود که سلامت و باروری زنان و دختران جامعه را تحت‌الشعاع قرار دهد، آن‌هم در حالی‌که دولت مصرانه بر طرح نه چندان موجه افزایش جمعیت، پای می‌فشارد. طرحی که به مهمترین پیش نیاز آن، یعنی امکان ازدواج، توجهی نشده است.

 

دختران جوان و زیبایی که در فضای مجازی، تخمک می‌فروشند!

اگر «فروش تخمک» را در فضای مجازی جست و جو کنید، خواهید دید که تعداد دختران و زنان جوانی که تمایل دارند تخمک خود را بفروشند رو به افزایش است؛ در این میان البته شانس با دختران و زنانی است که از وجاهت و زیبایی و تناسب اندام برخوردارند و می‌دانند که این ویژگی‌ها می‌تواند مشتری را به سوی آنان جلب کند. بنابراین بازار این دختران و زنان جوان تا حدی گرم است، هر چند نباید از نظر دور بداریم که این فروشندگان، افراد بیکار، نیازمند و فقیری هستند که با پر زرق و برق کردن صفحات مجازی خود، تلاش می‌کنند در این اوضاع اقتصادی با استفاده از«امکانات زنانه» خود، دوام بیاروند و چرخ زندگی خود و خانواده‌شان را بچرخانند.

 

فروش تخمک یک فرصت شغلی است!

در صحبت با چند نفر از این فروشندگان، به عنوان خریدار، بعد از پرسیدن از خصوصیات و سوابق خانوادگی، این زنان و دختران، اطمینان می‌دهند که تخمک را در صورتی اهدا می‌کنند که تمام آزمایش‌های لازم در مورد سلامت آنان و سوابق ژنتیکی‌شان، با هزینه خریدار انجام شود و در صورت رسیدن به اطمینان، وارد مرحله خرید و فروش می‌شوند. البته برخی نیز این سوابق را از قبل آماده کرده‌اند؛ که طبعا ممکن است تقلبی هم باشند؛ از آن جهت که مدت‌هاست کار تقلب در برخی آزمایشگاه‌های کشور رواج پیدا کرده، و احتمالا با شیوع کرونا و درخواست تست منفی برای آن، رونق بیشتری هم یافته است، چون عملا نظارتی در این مورد وجود ندارد. اما نکته جالب این است که پس از جلب توجه و اطمینان این فروشندگان، وقتی علت روی آوردن‌شان  به این کار را می‌پرسیم، پاسخ می‌دهند که گرچه ابتدا این کار برای‌شان ناخوشایند بود، اما در نهایت خودشان را راضی کردند که به آن به‌عنوان یک فرصت شغلی نگاه کنند. و البته که این فرصت شغلی، با وجود ناباروری ۲۰ درصدی در کشور، می‌تواند پررونق هم باشد.

تعداد تخمک هر زن محدود است!

آیا این زنان و دختران، می دانند که تعداد تخمک هر زن، محدود است و یائسگی در واقع بدین معناست که تخمک‌های یک زن، دیگر تمام شده و او نمی‌تواند باردار شود؟ در پرسش ما از این فروشندگان، مشخص شد که آنان از این موضوع هیچ اطلاعی ندارند. پس محض اطلاع، خوب است بدانیم که هر نوزاد دختر، هنگام تولد تمامی تخمک­‌هایی را که باید در طول زندگی داشته باشد به همراه دارد. در زمان تولد هر نوزاد دختر حدوداً ۷۰۰هزار تا ۲ میلیون تخمک در بدن خود دارد. تا زمان رسیدن به بلوغ تقریباً هر ماه ۱۱هزار تخمک از دست می‌دهد. در دوران نوجوانی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تخمک دارد و کمتر از ۵۰۰ عدد از آن‌ها وارد پروسه تخمک‌گذاری می‌شوند. از زمان بلوغ به بعد، با توجه به میزان هورمون‌ها، تخمک‌گذاری یا هر عامل دیگری در باروری، بدن هر ماه تقریباً ۱۰۰۰ تخمک از تعداد تخمک‌های ذخیره را را از دست می‌­دهد. یک خانم زمانی نابارور می­‌شود که تمامی تخمک­‌هایش از بین بروند. این شرایط معمولاً در سن ۴۰سالگی رخ داده و ۱۰ سال پس از آن یائسگی آغاز می­‌شود.

فرصت شغلی که امکان مادر شدن را کاهش میدهد

افرادی که تخمک خود را می‌فروشند، نمی‌دانند که در پروسه عمل برداشتن تخمک از بدن‌شان، چه تعداد تخمک برداشته می‌شود. این مسئله ممکن است موجب زودرسی یائسگی و ناباروری این زنان و دختران شود؛ مسئله‌ای که بسیاری از آن‌ها، نسبت به آن آگاهی ندارند. نظر غالب این فروشندگان در حد اطلاعات‌شان این بود که هر ماه یک یا دو تخمک در بدن آن‌ها آزاد می‌شود و همین تعداد را می‌فروشند. اما واقعیت‌های علمی چیز دیگری می‌گویند؛ همانطور که پیشتر اشاره کردیم زنان بارور ماهانه حدود 1000 تخمک از دست می­‌دهند! و البته از هزار تخمک آزاد شده، تعداد کمی قدرت بارور شدن دارند. بنابراین، خریداران و افردی که اقدام به برداشتن تخمک می‌کنند، این عنصر حیاتی را به صورت فله‌ای از بدن زنان و دختران جوان بیرون می‌کشند، و با سوءاستفاده از نااگاهی آنان، تنها قیمت یک یا دو عدد تخمک را می‌پردازند!

مشکلات ما بیشتر از آن است که به آینده باروری خودمان فکر کنیم!

برای این زنان و دختران فروشنده توضیح می‌دهیم که عملیات برداشتن تخمک که به آن پانکچر تخمدان، گفته می‌شود، گرچه عملی است آسان، اما آن‌ها برای فروش تخمک خود، ابتدا باید مدتی داروهای محرک مصرف کنند، وبرای عمل برداشتن تخمک هم بیهوش می‌شوند و در نهایت به‌طور استاندارد تا سه روز باید تحت مراقبت بوده و از داروهایی مانند آمپول پروژسترون، آن‌هم با معاینه و طبق دستور پزشک، استفاده کنند. اما افرادی که در این زمینه تجربه دارند، می‌گویند مراحل قبل از برداشت تخمک را طی می‌کنند اما از مراقبت‌های بعدی خبری نیست و آن‌ها بلافاصله به خانه و فعالیت روزمره خود بازمی‌گردند. طبعا با انجام چندین باره برداشت تخمک بدون ترزیق پروژسترون، بدن زن رفته رفته توانایی لازم برای تولید تخمک قوی و مناسب را از دست می‌دهد و این یعنی از دست دادن این فرصت شغلی و امکان عدم باروری برای خود این افراد. اما دردناکترین بخش این داستان، عدم توجه این زنان و دختران جوان و زیبا به آینده خودشان است، آنان معتقدند با وضعیت اقتصادی خانواده خود و شرایطی که دارند، امیدی به ازدواج و فرزندآوری ندارند.  

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!