پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۹۵۱۴

رانندگان اسنپ و تپسی همچنان چشم به‌ راه سهمیه!

رانندگان اسنپ و تپسی همچنان چشم به‌ راه سهمیه!
مشکلات رانندگان اسنپ و تپسی در رابطه با واریز سهمیه بنزینی،همچنان ادامه دارد؛ «فزار» چندی پیش برای بررسی این مشکل، هم با روابط عمومی شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی و نیز روابط عمومی شرکت پخش فرآوده‌های نفتی وزارت نفت تماس گرفت. روابط عمومی این شرکت، مقصر تاخیر در واریز سهمیه بنزین را وزارت کشور و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد. روابط عمومی شرکت فرآورده‌های نفتی هم، تاخیر یا عدم واریز سهمیه بنزین را به وزارت کشور نسبت داد؛ اما در نهایت، تمام این مسیرها به خود اسنپ بازگشت، اما چرا؟
نویسنده :
آذر فخری

 

امتیازدهی، مهمترین دلیل تاخیر

یک مبنای مهم در اختصاص سهمیه بنزین، امتیازی است که این شرکت‌ها به رانندگان خود می‌دهند، معیار امتیازدهی به گفته روابط عمومی اسنپ، میزان کارکرد (مسافت طی شده و پیمایش رانندگان طبق نظرسنجی از کاربران) است. در نهایت لیست رانندگان اسنپ و امتیازهایی که شرکت به آنان داده، به وزرات کشور ارسال می‌شود. در مرحله بعد باید این لیست به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال شود تا بنزین به کارت رانندگانی که امتیازات لازم را کسب کرده‌اند، واریز شود. واریزی که باید به صورت ماهانه، انجام گیرد. با توجه به تدام عدم واریز به موقع سهمیه بنزین رانندگان اسنپ، چند پرسش مطرح می‌شود؛ آیا اغلب رانندگان، امتیاز لازم را برای دریافت سهمیه بنزین، کسب نکرده‌اند؟ که در این صورت مسئولان اسنپ باید پاسخ دهند؛ چگونه ممکن است اغلب رانندگان، چنان کم‌کاری و ضعیف عمل کرده‌ باشند، که امتیاز لازم برای دریافت سهمیه کامل بنزین را به دست نیاروند؟! از سوی دیگر پای وزرات کشورهم در میان است؛ آیا در بررسی لیست این رانندگان، دوباره مرحله امتیازدهی به روش خود را طی می‌کند، یا اساسا رسیدگی به این لیست و واریز سهمیه بنزین رانندگان اسنپ، در اولویت این وزارتخانه  نیست؟ سوال دیگر از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است؛ چرا در نهایت بنزین تا این حد دیر و کم به کارت اسنپی‌ها واریز می‌شود؟  

 

رانندگان به نحوه امتیازدهی اسنپ اعتراض دارند

 

برخی از رانندگان، معتقدند روش پیمایش مسافت توسط شرکت، یا مشکل دارد یا این شرکت، در محاسبه مسافت طی شده که مهمترین عامل تعلق سهمیه بنزین است، دستکاری می‌کند؛ راننده‌ای که می‌داند برای کسب امتیاز، باید به حدنساب مسافت طی شده برسد، حساب و کتاب مسافت‌هایی را که طی کرده، دارد. اما میزان مسافت طی شده توسط آنان با عددی که شرکت در نظر می‌گیرد، تفاوت بسیاری دارد. به اعتقاد رانندگان، عددی که برای مسافت‌های طی شده آنان از سوی اسنپ درج می‌شود واقعی نیست؛ دلیل این تفاوت چیست؟ مبنای محاسبه مسافت طی شده توسط خود شرکت اسنپ، چیست که موجب می‌شود برخی از رانندگان، شامل سهمیه بنزین نشوند یا از سهم‌شان کاسته شود؟

 

آیا اسنپ از سهمیه بنزین رانندگان، بهره می‌برد؟

 

تفاوت عددی محاسبه مسافت طی شده توسط رانندگان و شرکت، این شائبه را به‌وجود می‌آورد که احتمالا این شرکت، به نفع خود بهره‌برداری می‌کند و ممکن است در برخی موارد، با غش در اعلام مسافت طی شده، سهمیه بنزین رانندگان را به نحوی بالا بکشد. اشاره کردیم که احتمالا؛ و این یعنی شرکت اسنپ در این مورد باید پاسخگو باشد تا هر نوع شائبه‌ای مرتفع شود.البته که این‌بار نباید این شرکت دوباره با فرافکنی، مشکل واریز سهمیه بنزین را به وزارت کشور و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، حواله کرده و از پذیرش مسئولیت، شانه خالی کند.  

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!