جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۴۸۷۶۸
حرکت غیر اخلاقی برنامه فوتبال برتر

آقای میثاقی پرچم ترکیه را ندیدی؟!

آقای میثاقی پرچم ترکیه را ندیدی؟!
یکی ازمشکلاتی که در کشور با آن روبرو هستیم این موضوع است که در مسائل و مشکلات، معمولا عامل اصلی را رها می‌کنیم و به دنبال عوامل فرعی می‌رویم که نه تنها سبب می‌شود مشکل اصلی حل نشود بلکه با دادن آدرس غلط و اشتباه‌نمایی ، زمان طلایی برای بهبود آن قضیه نیز از بین برود و مشکلات چندبرابر شود. به مانند مریضی که با تشخیص اشتباه زمان لازم برای پیشگیری و بهبود بیماری را از دست می‌دهد و مجبور به انجام هزینه‌های چندبرابری است.

این موضوع در صدا و سیما عینیت بیشتری دارد و گزاراشاتی که در این سازمان تهیه می‌شود دقیقا با هدف وارونه‌نمایی حقایق تدوین می‌شود که نمونه‌های بسیاری از آن را به یاد داریم. در همین قضیه کرونا، اگر گزارش‌های صدا و سیما را در ابتدای ورود این ویروس به یاد داشته باشید، تصدیق می‌کنید که به چه میزان ابتدا انکار و سپس ساده انگاری در برخورد با این بیماری ترویج می‌شد و آن را با یک سرماخوردگی ساده مقایسه می‌کردند و این موضوع سبب شد فرصت طلایی برای جلوگیری از گسترش ویروس و آمادگی کشور برای مقابله با آن از دست برود.

 

در حوزه ورزش اما این داستان نمود دیگری دارد. به عنوان نمونه اگر در رابطه با مشکلات ورزشگاه‌ها و حضور هواداران در آن بخواهیم صحبت کنیم می‌توانیم ساعت‌ها در رابطه با مشکلات اصلی آن از قبیل عدم حضور زنان، مشکلات فرهنگی و فحاشی در استادیوم‌ها تا شعارهای قومیتی و تفرقه‌افکنانه  که در ورزشگاهها سر داده می‌شود صحبت کنیم و شاید آخرین چیزی که در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد بحث سیگار کشیدن و استعمال دخانیات در ورزشگاهها باشد. اما با این حال صداو سیما در ادامه رسالت دادن آدرس غلط به مخاطبان، هفته گذشته فیلمی از برنامه فوتبال برتر پخش شد که گزارشگر برنامه به طور مخفیانه به میان تماشاگران بازی استقلال و نساجی قائمشهر در ورزشگاه آزادی  رفته بود و از استعمال دخانیات توسط تماشاگران نوجوانان و جوان این بازی فیلم گرفته بود و بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی این افراد تصویر آنان را از شبکه سوم سیما  پخش کرده بود و به استناد این تصاویر گفته بود که در ورزشگاه‌ها سیگار و دخانیات مصرف می‌شود و قوانین عدم استعمال دخانیات رعایت نمی‌شود. در اینکه مصرف دخانیات در ورزشگاهها اشتباه است شکی نیست و نمی‌خواهیم وارد این قضیه بشویم اما سوالی که ما از تهیه کنندگان و مجریان این برنامه داریم این است که اولا چرا در حالیکه صدا و سیما تصاویر معتادان کنار خیابان و موادفروشان را که در برخی محلات تهران در روز روشن به استعمال و خرید و فروش مواد می‌پردازند را تار یا شطرنجی می‌کند اما تصاویر چند نوجوان و جوان دوستدار ورزش را به جرم سیگار کشیدن به  وضوح نشان می‌دهد و هزاران مشکل را برای آنان ایجاد می‌کند؟ آیا می‌دانید چه مشکلاتی برای این نوجوانان و جوانان با پخش این فیلم‌ها رخ می‌دهد؟ آیا از بردن آبروی این بچه‌ها لذت می‌برید یا اینکه اینطور خودتان را توجیه می‌کنید که با پخش این فیلم باعث شدید خانواده‌های این نوجوانان و جوانان توجه بیشتری به آنها نماید و دچار لغزشهای دیگر نشوند؟ اگر این طور است  آیا جرات دارید فیلم قلیان کشیدن همین بازیکنان و فوتبالیست‌ها را در سفره‌خانه را نشان دهید و خبرنگارتان را به طور مخفیانه به آن سفره‌خانه‌ها بفرستید تا فیلمی از نحوه قلیان دود کردن آنها را در برنامه‌تان پخش کنید؟ احتمالا جوابتان منفی است.

 

اما نکته و سوال اصلی  فراتر از این حرف‌هاست و باید از  آقای میثاقی و مدیران صدا و سیما که سیگار به آن کوچکی را در ورزشگاه می‌بینند پرسید؛ آیا پرچم به آن بزرگی ترکیه را در استادیوم‌های ما نمی‌بینند که در زمان حضور تماشاگران در ایام قبل از کرونا، هر هفته در استادیوم یک تیم خاص خودنمایی می‌کرد؟ چرا تصاویر افراد وطنفروش را نشان ندادید؟ چرا زورتان به چند نوجوان عشق فوتبال می‌رسد اما  افرادی را که در زمان حضورشان در ورزشگاهها ،شعارهای  قومیتی می‌دهند و ادعاهای جدایی طلبانه می‌دهند را نمی‌توانید نشان دهید؟

 

اگر ناراحتید که چرا سیگار به ورزشگاه وارد می‌شود و چرا ماموران جلوی آن را نمی‌گیرند آیا از خود پرسیده‌اید که این همه پرچم‌ کشورهای بیگانه چگونه به ورزشگاه می‌آید و از ابتدای بازی تا انتها نیز در اهتزاز است و چرا هیچ نهادی آن را پایین نمی‌آورد؟ مگر می‌شود گروه‌های جدایی طلب با نفوذ در بین طرفداران یک تیم خاص هر کاری که دلشان بخواهند بکنند و آنقدر که طرفدارنمایان این تیم نام خلیج فارس را به گونه جعلی آن بیان می‌کنند در شهر اهواز با آن جمعیت بالای اعراب خوزستانی ، این شعارها شنیده نمی‌شود. مسئولین عزیز صدا و سیما آیا از خود پرسیده‌اید که چرا در هنگام بازی‌های فوتبال مجبورند صدای استادیوم را کم کنند تا فحاشی‌ها و الفاظ رکیکی که در استادیوم‌ها جریان دارد به گوش بینندگان تلویزیون نرسد و این مورد هرگز دغدغه شما و دوستانتان در صداو سیما نیست اما سیگاردست یک نوجوان به مشکل اصلی استادیوم‌های ما تبدیل میشود. آیا اصلا فکر کرده‌اید اگر ورزشگاهها شاهد حضور زنان باشد ممکن است برخی مشکلات اخلاقی استادیوم‌ها کمتر شود و در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه حرفی زده‌اید؟

 

 به نظرمی‌رسد این بار هم صدا و سیما با تهیه یک برنامه در رابطه با چند نوجوان قصد دارد تا حواس همه را از مشکلات اصلی استادیوم‌ها پرت کندو به دنبال جی دیگری بفرستد و یا با نشان دادن این دوربین مخفی عاقبت ورود زنان و دختران به ورزشگاهها را مساوی با استعمال دخانیات کند. هر چه که هست باید گفت مشکلات ورزشگاههای کشور بسیار است لطفا به طور درست آن را بیابید و درمان کنید.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!