پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۷۱۱۵
مالک فراری تراکتورسازی کیست

کسی که پژوی احمدی نژاد را خرید!

کسی که پژوی احمدی نژاد را خرید!
مالک پیشین باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز که این تیم را با بدهکاری‌های عجیب رها کرده است پیش از این هم تخلفات بانکی در کارنامه خود دارد و حالا از کشور خارج شده است ولی حاشیه‌های او همچنان ادامه دارد.

محمدرضا زنوزی مطلق، رییس سابق هیات بدمینتون آذربایجان شرقی حالا به یکی از مردان پرحاشیه ایران تبدیل شده است او تا چند مدت قبل مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز محسوب می‌شود و باشگاه را به‌دلایل عدم توان مالی به مسوولان استانی تحویل داده است، جز ۱۰ مرد ثروتمند ایران شناخته می‌شد.

مالک پیشین باشگاه تراکتور سازی تبریز که نمی‌دانست با پول خود چه‌کاری انجام دهد یک رکورد جالب به نام خود ثبت کرده است و آن اینکه به صورت هم زمان هم مالک تراکتور سازی بود و هم مالکیت دیگر تیم تبریزی یعنی ماشین‌سازی را در اختیار داشت.

آنچه در مورد او در رسانه‌ها منتشر شده است نشان می‌دهد در گذشته فقط یک سوله‌دار معمولی در تبریز بوده است که با نزدیک شدن به رییس دولت نهم و دهم، ثروت باور نکردنی را رقم زد. زنوزی که سال ۱۳۸۰ تنها یک سوله ۵۰۰ متری داشت در دهه ۹۰ با حمایت‌هایی که از او می‌شد توانست به یک ابر ثروتمند تبدیل بشود.

 

محمدرضا زنوزی ابر بدهکار مالی

در تیرماه سال ۱۳۹۱ محسنی‌اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضائیه ضمن تأیید خبر بازداشت محمدرضا زنوزی، علت بازداشت وی را مسایل مالی عنوان کرد که پس از آن زنوزی با پرداخت ۱۳۸۰ میلیارد تومان از بدهی‌های خود و تعویق بقیه بدهی‌ها آزاد شد. 

بعد از ۷ سال از این موضوع در مرداد ۱۳۹۸ رسانه‌ها خبر از بدهی کلان محمدرضا زنوزی به بانک تجارت را منتشر کردند که در محافل خبری داخلی واکنش‌های زیادی را در پی داشت ولی در کمال تعجب روابط عمومی این بانک طی بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه‌های مالی و اقتصادی متعلق به محمدرضا زنوزی در حال حاضر هیچ گونه بدهی معوقه‌ای به بانک تجارت ندارد!

 

خرید پژو ۵۰۴ احمدی‌‎نژاد

اسفند ماه سال ۱۳۸۹ رسانه‌ها اعلام کردند که یک مرد ایرانی با پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خودروی شخصی (پژو ۵۰۴) محمود احمدی‌نژاد را که به منظور تأمین مسکن معلولان به مزایده گذاشته شده بود را خرید. درحالی که نام و مشخصات خریدار خودروی شخصی محمود احمدی‌نژاد به‌طور رسمی اعلام نشده ‌است ولی منابع رسمی از زنوزی نام برده‌اند و پس از آن بود که شک‌ها در مورد نزدیکی این میلیونر با رییس دولت نهم و دهم به یقین تبدیل شد.

 

خرید و واگذاری باشگاه‌های تبریزی

بعد از اینکه ۲ باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی سپرده شد محمدرضا زنوزی مرد ثروتمند آن روزهای تبریز امتیاز هر دو باشگاه را به طور همزمان خریداری کرد و در ابتدای داستان تلاش کرد که با جذب بازیکنان گران قیمت و با کیفیت تنور فوتبال تبریز و ایران را گرم کند ولی با گذشت زمان و حاشیه‌هایی که بسیاری معتقدند خود او باعث به وجود آمدنش بود باعث پاشیده شدن هر دو تیم شد و با فشار هوادرانی که در مقابل باشگاه تراکتور تجمع می‌کردند باعث شدند که مسوولیت این باشگاه به هیات فوتبال استان سپرده شود و در ادامه تراکتور نتوانست نه در لیگ برتر و نه در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کست کند. 

حالا با اتمام همه این حاشیه و رفتن زنوزی از تبریز که گفته می‌شود به دلیل بدهی‌هایی که به بانک‌ها دارد ایران را ترک کرده است و حالا برای ادامه داستان‌های این میلیونر پرحاشیه باید منتظر بازگشتش به ایران باشیم.

 

بدهی تراکتور چقدر است؟

تراکتور در لیگ برتر بیستم به مقام چهارم دست پیدا کرد اما با توجه به قهرمانی فولاد خوزستان در جام حذفی نتوانست مجوز حضور دوباره در آسیا را کسب کند.

تیمی که با رؤیای کهکشانی شدن با زنوزی کار خود را آغاز کرد خیلی زود و پس از گذشت تنها سه سال از خصوصی شدن در بدترین وضعیت مالی قرار گرفته است. اگر بگوییم تراکتور به زمین و زمان بدهکاری مالی دارد بیراه نیست! بازیکن، مربی، اداره مالیات، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و… طلبکاران سال‌های اخیر سرخپوشان تبریزی هستند.

مالک همیشه مدعی تراکتور که بارها بابت خرید تراکتور از گلایه‌های هواداران نسبت به عملکرد خود ابراز ناراحتی کرده بود مدت‌ها از استانبول ترکیه و کشور روسیه امور این باشگاه را رتق و فتق می‌کند.

بدهی‌های ریز و درشتی که بزرگترین آن مربوط به «کوین کونستانت» ستاره سابق آ. ث میلان می‌شود. زنوزی با تشخیص شخصی خود ستاره سابق فوتبال دنیا را به تبریز آورد و قبل از تست پزشکی با او قرارداد بست. قراردادی که ضرری نزدیک به دو میلیون یورو به تراکتور رساند.«کونستانت» حتی یک دقیقه هم برای تبریزی‌ها بازی نکرد اما اندازه بودجه چند سال، تراکتور را مقروض کرد.

بدهی‌هایی که روی هم انباشته شد تا آن را تبدیل به رقمی شگفت‌انگیز کند. جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتور که همچنان در جذب اسپانسر برای این تیم پرطرفدار ناکام بوده است شروع به آمار برداری از وضعیت موجود کرده است.

بدهی تراکتور به بازیکنان و مربیان خارجی خود بیش از ۳ میلیون یورو است. تراکتور در سال‌های اخیر مشکل مالیاتی نیز پیدا کرده است. فعالیت‌های تراکتور نیاز به پرداخت مالیات داشته اما در این امر قصور شده است تا تراکتور بیش از ۸۰ میلیارد تومان نیز به این مجموعه بدهی داشته باشد.

پرونده‌های بدهی تراکتور در داخل و خارج از کشور بیش از چند صد میلیارد تومان شده است تا یکی از مشتریان این باشگاه برای خرید دوباره تراکتور از زنوزی بی خیال ماجرا شود.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!