شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۵۰۰۶۹
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی:

مسیر تجارت همچنان مسدود است

مسیر تجارت همچنان مسدود است
بخش خصوصی در جریان آزاد شدن پول‌های ایران در کره نیست/ به جز بحث حوزه غذا و دارو، عملا سایر زمینه‌های تجاری بین ایران و کره جنوبی فعال نیست/ سئول منتظر نتیجه مذاکرات برجام است.

پویا فیروزی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی درباره صحبت های خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه مبنی بر پرداخت بخشی از بدهی کره جنوبی به ایران به سازمان ملل به خبرنگار فراز گفت: اطلاعات دقیق در این باره باید از سوی وزارت امور خارجه اطلاع رسانی شود چرا که این بحث، بحثی میان دولت‌ها بوده و در واقع بین بخش خصوصی با کره جنوبی نبوده است. بنابراین بنده درباره مباحث مربوط به به بخش خصوصی و تجارت بین دو کره می توانم اظهارنظر کنم در نتیجه ما همچنان منتظریم که خبرهایی در این باره منتشر شود. 

 

این تحلیلگر اقتصادی درباره جزییات این بدهی و میزان آن عنوان کرد: ما هم هر چه در خبرها منتشر شده اطلاع داریم در واقع این گونه نبوده که بخش خصوصی در جریان باشد یا اتاق های بازرگانی در جریان باشند. موضوعی که ما پیگیری می‌کنیم مباحث مربوط به پول شرکت ها و باز شدن سیستم تجاری بین دو کشور است. 

 

فیروزی در پاسخ به این سوال که گفت و گوهای بخش خصوصی به ویژه اتاق ایران و کره جنوبی به کجا رسیده است؟ تصریح کرد: ما همچنان منتظریم که مسیر تبادلات تجاری باز شود و در این ارتباط هم ما از مذاکرات بین کشورها تبعیت می کنیم به هر حال بانک مرکزی و وزارت امور خارجه باید این مسیر را جلو ببرند و ما هم منتظر گشایش در این مسیر هستیم. 

 

دبیرکل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی اضافه کرد: بنابراین اگر مسیر این ارتباط باز شود و در عین حال کره جنوبی هم بتواند انعطاف نشان دهد یقینا تبادلات تجاری از سر گرفته خواهد شد.

 

او در پاسخ به این سوال که چه موانعی بر سر راه از سرگیری روابط دو طرف وجود دارد؟ گفت: «به جز بحث حوزه غذا و دارو، عملا سایر زمینه‌های تجاری بین ایران و کره جنوبی فعال نیست. در حوزه غذا و دارو هم مسئله به مباحث تخصیص ارزها و تأمین ارز باز می گردد که آن هم از طریق بانک مرکزی پیگیری می شود.»

 

این فعال اقتصادی اشاره کرد: در مجموع منتظریم مذاکراتی که دوستان انجام می دهند به نتیجه برسد و حوزه تجارت فعال شود چراکه عملا در حال حاضر هیچ کاری انجام  نمی‌شود. 

 

فیروزی در پاسخ به این سوال که روابط تجاری بین ایران و کره و نهایتا پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران تا چه حد به نتیجه مذاکرات وین بستگی دارد؟ عنوان کرد: ما منتظر نتیجه این مذاکرات هستیم. بدهی کره در واقع پول های ایران است که باید آزاد شوند. با توجه به اصول کره‌ای ها و ارتباط مستمری که با وزارت امور خارجه و آقای باقری کنی دارند منتظریم ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. 

 

او در پاسخ به این سوال که آیا کره جنوبی منتظر چراغ سبز آمریکا و نتایج مذاکرات وین برای پرداخت بدهی اش به ایران و از سر گیری ارتباطات تجاری است؟ بیان کرد: تصور بر این است که کره جنوبی منتظر نتیجه مذاکرات برجام است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!