شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۷۲

ارتباط استخراج رمزارز و گرمای هوا و قطعی برق چه بوده؟

ارتباط استخراج رمزارز و گرمای هوا و قطعی برق چه بوده؟
به گزارش فراز، قطعی برق در سال 1400 بسیار زودتر از موعد هر سال مهمان خانه‌های مردم شده، هر چند که میزان خاموشی‌ها طی روزهای اخیر کاهش یافته اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش رو نیز مجدداً با افزایش دمای هوا، شاهد تکرار این وضعیت باشیم.این در حالی اس

به گزارش فراز، قطعی برق در سال 1400 بسیار زودتر از موعد هر سال مهمان خانه‌های مردم شده، هر چند که میزان خاموشی‌ها طی روزهای اخیر کاهش یافته اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش رو نیز مجدداً با افزایش دمای هوا، شاهد تکرار این وضعیت باشیم.

این در حالی است که ‌ برخی از فعالان نظام سلامت نسبت به وضعیت تأمین برق تجهیزات موردنیاز برای درمان بیماران کرونایی نگرانی‌هایی دارند. همچنین در پی قطعی روزانه برق طی سال گذشته، ضربه سنگینی به صنایع تولیدی کشور وارد شد و خاموشی‌های زودهنگام سالجاری، فعالان اقتصادی را مجدداً نگران کرده است چراکه با تداوم وضعیت موجود، علاوه بر هدررفت هزینه دستمزد نیروی کار، احتمال خسارت به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نیز وجود دارد.

بر اساس اظهارات مقامات وزارت نیرو، استخراج رمزارز در کنار گرمای هوا از جمله دلایل قطعی برق در سراسر کشور بوده است. اخیراً رضا اردکانیان وزیر نیرو بابت خاموشی‌های گسترده به مجلس احضار شد و صراحتا معترف شد که یکی از عوامل اصلی کمبود برق متوجه استخراج کنندگان رمزارز ( (crypto Miningاست.

اردکانیان در ادامه به مسئله استخراج پنهانی رمزارزها اشاره کرده و عنوان کرد رمزارزهایی که به‌صورت پنهان استخراج می‌شود مصرف انرژی بیشتری را در بر دارد، زیرا باید دستگاه‌های استخراج را در محلی پنهانی قرار دهند و برای خنک کردن آنها به مصرف انرژی بیشتری نیاز است.

این در حالی است به گفته رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران بر اساس آمار اعلامی تقریباً 7 برابر مراکز مجاز، مراکز غیر مجاز استخراج وجود دارد.

این آمار خود حکایت از مصرف دوچندان برق به دلیل استخراج رمزارز در کشور ما به علت شیوع شیوه غیرمجاز زیرزمینی و خانگی دارد. استخراج رمزارزها علاوه بر ریسک پولشویی و کلاهبرداری‌های مرتبط با آن به نوعی اکنون یک تهدید جدی برای امنیت انرژی و محیط زیستی کشور ما تلقی می‌شود.

طبق آمار "فورچون بنک آو" آمریکا در طی 2 سال گذشته، رشد تاریخی استخراج بیت‌کوین به افزایش 40 میلیون تنی دی‌اکسید کربن در جهان انجامیده که هم‌تراز با اضافه شدن 8.9 میلیون خودروی جدید به خیابان‌هاست!

اکنون این معضل به شکل مستقیم در حال آسیب رساندن به بخش صنعت و بهداشت کشورمان نیز است. علی مدحت کارآفرین نمونه مدعی شده، خسارت روزانه قطعی برق به صنایع کشور معادل بیش از 522 میلیارد تومان است. سید علی جمالیان رئیس بیمارستان لواسانی نیز هشدار داده، قطعی دستگاه‌های ونتیلاتور بیماران کرونایی درپی قطعی برق، خطر سکته مغزی آنان را به مراتب افزایش داده است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق نیز پیش از گفته بود که براساس تخمین منابع خارجی حدود 15 هزارمگاوات برق در کل جهان توسط دستگاه‌های استخراج رمزارز مورد استفاده قرار می‌گیرد که حدود 10 درصد این میزان مصرف برق، سهم ایران است.

به گفته مسئولان توانیر، میزان مصرف برق واحدهای استخراج‌کننده رمز ارز (شامل مجاز و غیرمجاز) حدود 2 هزار مگاوات است. رئیس‌جمهور در این باره معتقد است، از میزان مذکور، صرفاً 300 مگاوات آن با کسب مجوزهای لازم صورت می‌گیرد!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
-
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
0
تولیدرمرزارزرابطه مستقیم باگرمای بیش ازحدهوا وعدم بارندگی وبه هم خوردن تعادل ذرات هوا وتعادل زیست محیطی دارد.
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!