سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۵۰۵۱۱
تاثیر بحران اوکراین بر قیمت بیت‌کوین

حالا وقت خرید است؟!

حالا وقت خرید است؟!
با افزایش اخیر نوسان در بازار سهام و ارزهای دیجیتال، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پایدارتر مانند طلا روی آورده‌اند. در این بخش به پیش بینی تحلیلگران برای قیمت بیت کوین و تحلیل سیگنال نهنگ‌ها در بازار بیت‌کوین پرداخته شده است

به گزارش «نیوز بی‌تی‌سی» این هفته با ادامه تنش‌‌های ژئوپلیتیکی در مرز روسیه و اوکراین، بیت کوین برای اولین بار در دو هفته اخیر برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد. همچنین اتر ۵ درصد، دوج‌کوین ۴/۵ درصد و شیبا ۶/۵ درصد کاهش یافت.

 

در گذشته، قوانین چین و آمریکا بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذاشتند این بار اما به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران، دارایی‌های بی‌ثبات را به نفع دارایی‌های با ثبات‌تر مانند طلا کنار می گذارند. دلیل این چرخش، یک جنگ قریب‌الوقوع در اروپای شرقی است. تنش ژئوپلیتیکی می‌تواند باعث شود که قیمت ارزهای دیجیتال به زودی باز هم کاهش یابد.

 

دیوید دوونگ، رئیس تحقیقات موسسه کوین بیس، در این باره نوشته است:‌ «ارزهای رمزپایه، مانند دارایی‌های ریسک حساس به ریسک مانند سهام عمل می‌کنند. علیرغم اینکه بیت کوین برای سال‌ها به عنوان یک دارایی شناخته می‌شد که می‌تواند از مشکلات اقتصادی یا ژئوپلیتیکی در سطح جهانی جان سالم به در ببرد، با این حال، این روایت به واقعیت تبدیل نشده است»

 

پیش بینی تحلیلگران برای قیمت بیت کوین

 

ارزش ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان و پیش‌بینی آن دشوار است. با این حال، به نظر می رسد که یک کشور آینده کوتاه مدت ارزش ارزهای دیجیتال را تعیین خواهد کرد. آنچه آنها تصمیم می‌گیرند؛  خوب یا بد، می‌تواند تأثیرات زیادی بر میزان استقبال مردم از این روش جدید انجام کارها داشته باشد.

 

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در حال حاضر زیر ۴۰ هزار دلار است، هنوز خیلی زود است که بگوییم در آینده برای بی‌ثبات ترین ارز دیجیتال دنیا چه اتفاقی خواهد افتاد. با این حال متخصصان این بازار معتقدند که علیرغم ناملایمات و صرف نظر از اینکه آیا شما یک سفته‌باز یا سرمایه‌گذار هستید، هرگز زمان بهتری برای خرید وجود نداشته است زیرا از اینجا به بعد همه چیز فقط می‌تواند قوی‌تر شود.

 

تحلیل سیگنال نهنگ‌ها در بازار بیت‌کوین

 

انتظار می‌رود بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و بلندمدت رونق داشته باشد و قیمت یک ساله آن برابر با ۶۸۹۴۲ دلار برای هر سکه باشد. این تقریباً یک افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به ارزش پنج ساله پیش‌بینی‌شده آنها که تا سال۲۰۲۷ به ۱۷۴۸۷۲ سکه می‌رسد، ظاهر می‌شود.

 

سایت (DigitalCoinPrice) پیش‌بینی می‌کند که ارزش اصلی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به ۵۶۳۱ دلار و تا سال ۲۰۲۷ به ۱۱۶۷۰۶ دلار خواهد رسید.

(CryptoNewsZ) هم معتقد است که تا سال ۲۰۲۵، ارزش یک بیت‌کوین بین ۱۰۰ هزار تا ۱۲۵ هزار دلار خواهد بود. آن‌ها می گویند تنها در سال جاری {میلادی}، می‌توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین به ۷۲ هزار دلار در هر سکه برسد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!