جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۹۷۷۶

حفاری بیت‌کوین و اتریوم تا پایین‌ترین پایه‌های کلیدی روان‌شناختی

حفاری بیت‌کوین و اتریوم تا پایین‌ترین پایه‌های کلیدی روان‌شناختی
دو دارایی غالب ارز دیجیتال، پس از رسیدن به بالاترین حد خود در ماه نوامبر، هفته‌هاست که در حال کاهش امتیازند. و امروز هر دوشان به پایین‌ترین سطوح کلیدی روان‌شناختی رسیده‌اند.
نویسنده :
مونس نظری

 

 

تاب‌آوری (مقاومت) روانی

این اواخر تقریباً تمامی بازارهای ارز دیجیتال ضعیف بوده... و تنها شمار کمی‌شان مصون مانده‌اند.

امروز بیت‌کوین و اتریوم برای مدتی کوتاه به ترتیب به زیر سطوح ۴۰ هزار دلار و ۳ هزار دلار سقوط کردند. بیت‌کوین تقریباً به ۳۹ هزار و ۶۹۲ (۳۹۶۹۲) دلار و اتریوم نیز به ۲ هزار و ۹۲۲ (۲۹۲۲) دلار رسیدند.

سطوح قیمتی‌ای که امروز شکسته شده‌اند به عنوان بخش‌های قابل توجهی از حمایت و مقاومت در سال گذشته عمل کرده‌اند و اعداد اصلی مثل این‌ها هم می‌توانند به عنوان معیارهای مهم روان‌شناختی عمل کنند.

بیت‌کوین دقیقاً دو ماه پیش به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی کمی بیشتر از ۶۹ هزار و ۰۴۴ (۶۹۰۴۴) دلار رسید؛ بدین معنا که قیمت‌های امروز نشان‌دهنده سقوط تقریباً ۴۰ درصدی برای اولین رمز‎ارز جهان هستند.

مطابق گفته CoinGecko، اتریوم در دهم نوامبر به بالاترین حد خود رسید... قیمتی ورای ۴هزار و ۸۷۸ (۴۸۷۸) دلار... در مقام مقایسه قیمت‌های امروزی این ارز کاهش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهند. با این وجود هر دارایی تقریباً دو درصد نسبت به پایین‌ترین سطح امروزی خود بازگشت داشته است... یعنی بهایی تقریباً ۴۱ هزار و ۴۹۷ (۴۱۴۹۷) دلار، و ۳ هزار و  ۰۴۲ (۳۰۴۲) دلار در زمان انتشار.

واحدهای پولی‌ای که ارزش بازاری کمتری داشتند نیز به صورت قطاری و هم‌زمان با بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند. سولانا، چهارمین ارز بزرگ دیجیتال از نظر ارزش بازار، به زیر سطح ۱۳۰ دلار رسید؛ اما از آن زمان با بیت‌کوین و اتریوم به حدود ۱۳۶ دلار بهبود یافته است... و این یعنی کاهش ۴.۵ درصدی در طول روز و کاهشی ۲۲.۵ درصدی در طول هفته. کاردانو و پولکادوت، دیگر رقبای برجسته لایه ۱ اتریوم نیز تقریباً کاهش ۴.۵ درصد را در روز پس از بهبودی از شوک قیمتی قبلی تجربه کرده‌اند.

موردی مشابه درباره دو تا بزرگ‌ترین میم‌کوین‎‌ها یعنی دوج‌کوین و شیبا اینو صدق می‌کند؛ که هر کدام‌شان از زمان بهبودی، پا‌به‌پای بیت‌کوین و اتریوم تقریباً ۴.۵ درصد کاهش داشته‌اند.

نه متاورس‌ها در امان ماندند و نه توکن‌های بازی. مانا (دیسنترلند) و توکن سند (سندباکس)، هر کدام به ترتیب حدوداً ۶.۴‌درصد و ۷.۲‌درصد کاهش داشتند. توکن آکسی اینفینیتی نیز حدوداً ۴‌درصد کاهش یافته است.

اکثر این دارایی‌ها در طول هفته کاهش در درصدهاشان دو رقمی داشتند. البته استثنائات کمی هم برای کاهش قیمت در هفته اخیر دیده شد؛ کازماس اتم و نیِر به ترتیب حدوداً ۲.۴‌% و ۸.۴‌% افزایش پیدا کردند.

به طور کلی، بازارهای ارز دیجیتال در دو ماه اخیر آسیب دیده‌اند. در واقع ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال از زمان بالاترین رقم‌شان در ماه نوامبر (یعنی چیزی بالغ بر ۳ تریلیون دلار)، تقریباً یک‌سوم کاهش داشته‌اند.

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

منبع خبر : INVESTING
منبع: INVESTING
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!